GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK İLAÇLARI/5050043
Dersin Adı: HALK İLAÇLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ekrem Sezik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esezik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk hekimliği ve halk ilacı kavramının çağlar boyu gelişimini öğrenir.
Halk hekimliğinin değişik uygulamalarını öğrenir.
Halk ilacı çeşitlerini uygulama şekillerini ve yaygınlığı üzerindeki bilgileri öğrenir.
Halk ilaçlarından konvansiyonel tıpta nasıl yararlanıldığını tarihî perspektif içinde öğrenir.
Halk ilaçlarından ilaç olarak nasıl yararlanılacağının yöntemlerini öğrenir.
Halk ilaçlarının ve bu ilaçlardan geliştirilen konvansiyonel tıp ilaçlarının halk bilimine yararlarını öğrenir ve tartışır.
Halk ilaçları konusunda uluslar arası kaynakların nasıl kullanılacağını öğrenir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Halk Botaniği
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Literatür tarama tekniklerinin kütüphanede öğretilmesi ve araştırma konusu verilmesi
2. Hafta  Literatür tarama tekniklerinin kütüphanede öğretilmesi ve araştırma konusu verilmesi
3. Hafta  Eski çağlardaki tedavi şekilleri ve ilaçları
4. Hafta  Eski çağlardaki tedavi şekilleri ve ilaçları
5. Hafta  Eski çağlardaki tedavi şekilleri ve ilaçları
6. Hafta  Araştırma konularının gözden geçirilmesi
7. Hafta  Eski çağlarda Akdeniz çevresindeki ülkelerdeki tedavi uygulamaları
8. Hafta  Eski çağlarda Afrika ve Amerika kıtalarındaki tedavi uygulamaları
9. Hafta  İslam tıbbındaki tedavi uygulamaları
10. Hafta  Eski çağlarda Anadolu'daki tedavi uygulamalarının günümüze etkileri
11. Hafta  Halk bilimi ile halk hekimliği ve halk ilaçlarının bağıntısı
12. Hafta  Araştırmaların sunumu
13. Hafta  Araştırmaların sunumu
14. Hafta  Araştırmaların sunumu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türkiye'de Bitkilerle Tedavi, Turhan Baytok.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilir
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.