GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜR VE KORUMA YAKLAŞIMLARI/4050004
Dersin Adı: KÜLTÜR VE KORUMA YAKLAŞIMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Öcal OĞUZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ocaloguz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ocaloguz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geçmişten günümüze kültürün korunma biçimleri hakkında yetkin bilgi sahibi olabilme ve bu konuda yorum yapabilme
Türk tarihinde kültür koruma yaklaşımlarını analiz edebilme
UNESCO ve SOKÜM sözleşmesi bağlamında kültür koruma yaklaşımlarının bugünkü durumu hakkında bilgi sahibi olabilme
toplumsal uygulamaların sürdürülebilir bir koruma yaklaşımı ile geleceğe aktarılması konusunda fikir üretebilme
sözlü anlatımların sürdürülebilir bir koruma yaklaşımı ile geleceğe aktarılması konusunda fikir üretebilme
geleneksel el sanatlarının sürdürülebilir bir koruma yaklaşımı ile geleceğe aktarılması konusunda fikir üretebilme
gösteri sanatlarının sürdürülebilir bir koruma yaklaşımı ile geleceğe aktarılması konusunda fikir üretebilme
doğa ve evrenle ilgili halk bilgisinin sürdürülebilir bir koruma yaklaşımı ile geleceğe aktarılması konusunda fikir üretebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1846 Öncesi’nde Kültür ve Koruma
2. Hafta  William John Thoms’un “Folklor”unda Koruma Yaklaşımı
3. Hafta  19. ve 20. Yüzyıllarda Derleme, Arşiv ve Koruma Müze ve Koruma
4. Hafta  Müze ve Koruma
5. Hafta  Türkiye’de Korumaya Yönelik İlk Yazılar
6. Hafta  Bir Koruma Yaklaşımı Olarak Şiirde Heceye Dönüş
7. Hafta  Halkevleri ve Koruma
8. Hafta  Milli Folklor Enstitüsü ve Koruma
9. Hafta  UNESCO Belgelerinde Kültür ve Koruma
10. Hafta  Uygulamalı Halkbilimi: İkinci Dünya Savaşı’ndan 2005 Sözleşmesine
11. Hafta  UNESCO’nun 1989 Tavsiye Kararı’nda Koruma
12. Hafta  UNESCO Başyapıtlar Uygulaması ve Koruma
13. Hafta  UNESCO Yaşayan İnsan Hazineleri ve Koruma
14. Hafta  UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Öcal Oğuz Türk Halk Edebiyatı El Kitabı G. Cocchiara, The History of Folklore in Europe, ISHI, 1981. Yuri Sokolov, Folklor: Tarih ve Kuram, Geleneksel Yayınları, 2009. M. Azadovski, Sbirya’dan Bir Masal Anası, Kültür Bakanlığı Yay., 1992. Öcal OĞUZ, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker, 2007. Öcal OĞUZ, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayınları, 2008. Metin EKİCİ, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, 2004. Öcal OĞUZ vd. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar I, Geleneksel Yayınları, 2006 Öcal OĞUZ vd. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar II, Geleneksel Yayınları, 2006 Öcal OĞUZ vd. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar III, Geleneksel Yayınları, 2009. Öcal OĞUZ vd. Dünya Halkbilimi Çalışmaları Tarihi, Milli Folklor yayınları, 2003. Richard DORSON, Günümüz Folklor Kuramları, Geleneksel Yayınevi, 2006. Selcan GÜRÇAYIR, Folklorun Sahtesi: Fakelore, Geleneksel Yayınları, 2007. Dursun Yıldırım, Türk Biti
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
6
2
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
179
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilirX
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X