GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜR EKONOMİSİ/4050003
Dersin Adı: KÜLTÜR EKONOMİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ruhi ERSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/rersoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  rersoy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci, kültür ve ekonomi arasındaki ilişkiyi inceleyebilme, kültür ekonomisi ve alt alanlarla ilgili açıklama ve tartışma becerisine sahip olabilir.
Öğrenci, kültürel miras yönetimi, kentsel kültür ekonomisi, tasarım gibi kültür sektörleri ile ilgili ayrıntılı incelemeler yapabilir ve tartışma yürü
Öğrenci, kültür ve ekonomi ilişkisi ile kültür ekonomisini açıklama ve tartışma becerisine sahip olabilecektir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kültür ve Kültür ekonomisi tanımları ve değerlendirmeleri
2. Hafta  Kültür ve Kültür ekonomisi tanımları ve değerlendirmeleri
3. Hafta  Öz sanat alanları(görsel sanatlar, gösteri sanatları ve somut/somut olmayan kültürel miras)
4. Hafta  Öz sanat alanları(görsel sanatlar, gösteri sanatları ve somut/somut olmayan kültürel miras)
5. Hafta  Kültür endüstrileri(Sinema, video, televizyon, internet, elektronik oyunlar, müzik, yayıncılık)
6. Hafta  Kültür endüstrileri(Sinema, video, televizyon, internet, elektronik oyunlar, müzik, yayıncılık)
7. Hafta  Kültür endüstrileri(Sinema, video, televizyon, internet, elektronik oyunlar, müzik, yayıncılık)
8. Hafta  Yaratıcı endüstriler ve faaliyetler(tasarım, moda, grafik, iç mekan, üretim tasarımı, mimari, reklamcılık)
9. Hafta  Yaratıcı endüstriler ve faaliyetler(tasarım, moda, grafik, iç mekan, üretim tasarımı, mimari, reklamcılık)
10. Hafta  Bağlantılı endüstriler(Pc, Mp3 ve cep telefonu imalatı-dağıtımı-satışı)
11. Hafta  Coğrafi işaretler, fikri mülkiyet hakkı, marka
12. Hafta  Yaratıcılık ve ticaret(inovasyon)
13. Hafta  Kent kimliği, belleği, markası ve imge tasarımı araştırmaları
14. Hafta  Bitmeyen kaynak: Gelenek
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi, Folklor ve Etnografya Dergisi, 2006, S.5. Özdemir, Nebi, Türk Eğlence Kültürü, Ankara: Akçağ Yayınları, 2005. Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi, Milli Folklor, 2009, S.84, s. 73-86. Scott, A.J., The Cultural Economy of Cities, London: Sage, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
6
6
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel süreçlere bütüncül yaklaşabilmek için sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden elde ettiği verileri kullanarak disiplinler arası incelemeler yapabilir.X
2
Medya, turizm, animasyon gibi alanlarda temel teorik bilgileri kazanır, bunları uygulamalı halkbilimi çalışmalarına uyarlar.X
3
Dünya kültürleri ve mitolojileri arasında ilgi kurabilir; karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir.X
4
Kültürel mirası tanımlama, arşivleme, depolama, sergileme, koruma bağlamında halkbilimi müzeciliği yapabilir.X
5
Halkbilimi çalışmaları tarihine dair bilgi sahibi olup Türk halkbilimi çalışmalarının dünya halkbilimi çalışmaları içindeki yerini kavrayabilir.X
6
Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak Türk Halkbilimi alanında bilgi oluşturur, düzenler ve paylaşır.X
7
Geleneksel Türk halk tiyatrosu, halk müziği ve halk oyunları gibi gösteri sanatlarına dair teorik bilgisini ve uygulama becerisini kullanabilirX
8
Gelenek, görenek ve halk inançlarına dayalı toplumsal uygulamaları analiz eder, tartışır ve uygulamalı halkbilimi alanında yeni modeller geliştirir.X
9
Türk kültür tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları tanıyıp kullanır.X
10
Türk edebiyatının dönemlerine ve metinlerine hâkim olabilme ve Türk kültürünü edebî metinler üzerinden analiz edebilir.X