GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DÜNYASI HALK EDEBİYATI II/5040054
Dersin Adı: TÜRK DÜNYASI HALK EDEBİYATI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim DİLEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/idilek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  idilek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Dünyasında halk edebiyatı ve kültür ortaklıklarını ve zenginliklerini öğrenir.
Yirminci yüzyılın başlarından itibaren değişen dünyada ayrı coğrafyalarda yer alan Türkiye dışındaki Türklerin edebî faaliyetlerini, sözlü ve yazılı e
Sibirya Türkleri, Ural Bölgesinde Yaşayan Türkleri, Anadolu Sahası, Tatar Türkleri, Kafkas Türkleri, Irak ve Suriye Türkmenleri, Kıbrıs Türkleri, Balk






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sibirya Türkleri Halk Edebiyatı (Yakut (Saha), Hakas, Altay Türkleri …).
2. Hafta  Ural Bölgesinde Yaşayan Türklerin Halk Edebiyatı (Başkurt, Nogay Türkleri…).
3. Hafta  Anadolu Sahası Türk Halk Edebiyatı.
4. Hafta  Tatar Türklerinin Halk Edebiyatı.
5. Hafta  Kafkas Türklerinin Halk Edebiyatı (Karaçay-Malkar, Kumuk Türkleri…).
6. Hafta  Irak ve Suriye Türkmenlerinin Halk Edebiyatı.
7. Hafta  Kıbrıs Türklerinin Halk Edebiyatı.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Balkan Türklerinin Halk Edebiyatı.
10. Hafta  Bulgaristan Türklerinin Halk Edebiyatı.
11. Hafta  Batı Trakya Türklerinin Halk Edebiyatı.
12. Hafta  Kosova (Priştina, Prizren), Makedonya Türklerinin Halk Edebiyatı.
13. Hafta  Romanya ve Gagavuz Türklerinin Halk Edebiyatı.
14. Hafta  Genel Değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AKKOYUNLU, Ziyat; SAATÇİ, Suphi; Irak Muasır Türk Sairleri Antolojisi, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1993. 2. AKPINAR, Yavuz; Azerbaycan Adebiyatı Arastırmaları, Dergâh Yay., İstanbul. 3. BAYRAMOV, Nuri; ÇİFTÇİ, Musa; Çağdaş Türkmen Edebiyatında Çocuk Şiirleri, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1995 4. BİRAY, Himmet; Mahtumkulu Divanı, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1992. 5. GELDİEV, Gurbandurdu; TÜRKMEN, Fikret; Türkmen Şiiri Antolojisi; Türksoy Yay., Ankara, 1995 6. GÜNGÖR, Harun; ARGUNŞAH, Mustafa; Gagavuz Türkleri, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1991; 7. HAYBER, Abdülkadir; Makedonya ve Kosova Türklerinin Edebiyatı, Millî Eğitim Bakanlığı Yay., İstanbul 2001. 8. BAYRAM, Erkin; Vahidov’dan Seçme Şiirler, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1991. 9. ÖZKAN, Fatma; Abdullah Tukay, Türk Kültürünü Araştırma Ens. Yay., Ankara, 1994 10. SAĞLAM, Feyyaz; Batı Trakya (Yunanistan’da) Çagdaş Türk Edebiyatı Antolojisi, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara, 1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasında yapılan güncel verileri takip ederek bunları akademik çalışmalarında değerlendirebilir.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Türk Halk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve akademik ortamlarda sunma ve tartışma becerisi kazanır, bilime katkıda bulunur.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve programlar geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X