GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DÜNYASI HALK EDEBİYATI/4040050
Dersin Adı: TÜRK DÜNYASI HALK EDEBİYATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim DİLEK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/idilek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  idilek@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Dünyası halk edebiyatı alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir.
Türk Dünyası edebiyatı ile ilgili potansiyel çözüm ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
Türk Dünyası halk edebiyatı alanında bağımsız olarak çalışabilir.
Türk boylarının halk edebiyatı türlerinin gelenek ve teori bağlamında incelenmesi.
Değişik coğrafyalarda yaşayan Türk boylarının halk edebiyat
Türk boylarının halk edebiyatı türleri arasındaki farkların tespit edilmesi.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Dünyasında türküler.
2. Hafta  Türk Dünyasında ağıtlar ve ninniler.
3. Hafta  Türk Dünyasında bilmeceler.
4. Hafta  Türk Dünyasında tekerlemeler ve alkış-kargışlar.
5. Hafta  Türk Dünyasında atasözleri ve deyimler.
6. Hafta  Türk Dünyasında mitler ve efsaneler.
7. Hafta  Türk Dünyasında destanlar.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Türk Dünyasında destanlar.
10. Hafta  Türk Dünyasında destanlar.
11. Hafta  Türk Dünyasında masallar.
12. Hafta  Türk Dünyasında halk tiyatrosu.
13. Hafta  Türk Dünyasında fıkralar.
14. Hafta  Genel Değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AÇIKGÖZ, Halil; Türk Dünyası Edebiyatı, İstanbul, 1991. 2. ERCİLASUN, Ahmet Bican; Türk Dünyası Üzerine İncelemeler, Akçağ yay., 3. KARAKAŞ, Şuayp; “20. Yüzyıl Türk Dünyası Edebiyatı Üzerine Bir Deneme”, Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, s.2, Ankara, 1996, s. 279-318. 4. KAZIMOĞLU, Samir; Türk Toplulukları Edebiyatı, MEB yay. 5. NASKALİ, Emine Gürsoy; “Sovyet Türk Edebiyatı”, Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, s.1, Ankara, 1996, s. 54-65 6. REİCHL, Karl; Türk Boylarının Destanları, TDK Yay., Ankara. 7. STEİNER, George; “Karşılaştırmalı Yazın Nedir?” (Çev. Yurdanur Salman), Kitap-lık dergisi YKY, Temmuz-Ağustos 1997, s. 28. 8. ŞÜKRÜ, Elçin; Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara,1981. 9. TİEGHEM, Paul Von; Mukayeseli Edebiyat, Maarif Vekaleti Yay, Ankara, 1943. 10. Türk Dünyası Edebiyatı, TİKA yay., 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasında yapılan güncel verileri takip ederek bunları akademik çalışmalarında değerlendirebilir.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Türk Halk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve akademik ortamlarda sunma ve tartışma becerisi kazanır, bilime katkıda bulunur.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve programlar geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X