GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEK GÖRENEK VE İNANÇLAR/4040043
Dersin Adı: GELENEK GÖRENEK VE İNANÇLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. İhsan Kalenderoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kihsan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kihsan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu derste konuyla ilgili temel kavram, araştırma ve yaklaşımlarla birlikte yazılı medya, radyo, televizyon, internet ile geleneksel kültürü öğrenir.
Türk halk edebiyatının anonim türleri hakkında bilgi sahibi bireyler yetiştirmek.
Mani, türkü, ağıt, ninni, tekerleme, bilmece türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Türler konusunda araştırma yapabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gelenek ve görenekler kavramsal analiz
2. Hafta  Halk kültürü ve popüler kültür
3. Hafta  Kültür değişmeleri
4. Hafta  Karşılaştırmalı kültür bilimi çalışmaları
5. Hafta  Halk inançları ve ritüeller
6. Hafta  Halk sanatı ve maddi kültür
7. Hafta  Göç ve kültür
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Oyun ve eğlence kültürü
10. Hafta  Türk kadın folkloru
11. Hafta  Aile kültürü
12. Hafta  Müzik kültürü
13. Hafta  Kültür turizmi ve müzecilik
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. ALANGU, Tahir; Türkiye Folkloru El Kitabı, Adam Yayınları, İstanbul, 1982. 2. AKURGAL, Ekrem; Anadolu Uygarlıkları, Net yayınları, 1999. 3. ARMAĞAN, Mustafa; Gelenek ve Modernlik Arasında, İnsan Yayınları, 1 4. ÇOBANOĞLU, Ömer; Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri, Akçağ, Ankara, 1999. 5. ERGÜR, Atila; “Gelenek, Görenek ve İnançların Halk Sanatına Etkisi”, 5.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Maddi Kültür Seksiyon Bildirileri, 1997. 6. KUBAREV, Gleb V.; Eski Altay Türklerinin Kültürü, Sibirya Araştırmaları, 1997. 7. ÖGEL, Bahaeddin; Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1991. 8. ÖKSE, A.Tuba; Eskiçağ’dan Günümüze Ölü Gömme ve Anma Gelenekleri, 2005. 9. ÖRNEK, S. Veyis; Türk Halkbilim, İş Bankası Yay., Ankara, 1977.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
8
112
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
5
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
5
35
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasında yapılan güncel verileri takip ederek bunları akademik çalışmalarında değerlendirebilir.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Türk Halk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve akademik ortamlarda sunma ve tartışma becerisi kazanır, bilime katkıda bulunur.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve programlar geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X