GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANONİM HALK ŞİİRİNİN MESELELERİ/5040051
Dersin Adı: ANONİM HALK ŞİİRİNİN MESELELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma Ahsen TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Folklor (Halkbilim) ve halk edebiyatının kapsamı, anonim ve âşık edebiyatının şiir örneklerinin şekil ve muhtevası hakkında bilgi verilmesi amaçlanır.
Anonim halk edebiyatının kaynakları, muhtevası ve bilhassa şiir formları hakkında bilgi edinilir.
Anonim halk edebiyatı araştırmaları hakkında bilgi edinir.
Anonim halk edebiyatı nazım türleri hakkındaki bilgisini şiir metinleri üzerinde uygular.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anonim halk şiirinde şekil ve tür meselesinin değerlendirilmesi
2. Hafta  Anonim halk nesrinde şekil ve tür meselesinin değerlendirilmesi
3. Hafta  Performans teori bağlamında sözlü kültür ürünlerinin müzelenmesi meselesi
4. Hafta  Performans teoriye göre mani söyleme geleneği
5. Hafta  Ağıt söyleme geleneği ve ağıtçılar
6. Hafta  Türklerin tasnifi meselesi
7. Hafta  Sözlü kültürün icrasında ezgi ve makam
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türkülerin değerlendirilmesinde, kayda geçirilmesinde ve kayda geçirilmesinde yapılan yanlışlıklar
10. Hafta  Türkülerde değiştirilen ve yanlış kullanılan kalıplar
11. Hafta  Sözlü kültürün malzemesinin tarihi yeniden kurma kuramına göre değerlendirilmesi
12. Hafta  Modern Türk Şiirinde anonim Halk Şiiri Tesirleri
13. Hafta  Türk dünyası anonim halk şiirinin meseleleri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. ONG, Walter; Sözlü ve Yazılı Kültür, İstanbul, Metis, 1995. 2. OĞUZ, Öcal; Türk dünyası halk biliminde yöntem sorunları, Ankara, Akçağ Basım Yayım, 2000. 3. DİZDAROĞLU, Hikmet; Halk Şiirinde Türler, Ankara, TDK, 1969. 4. FİLİZOK, Rıza; Şiirimizde Halk Edebiyatı Tesirleri Üzerine Notlar, İzmir, Ege Üniversitesi Basımevi, 1991. 5. ARTUN, Erman; Türkü Söyleme Geleneği ile Türkülerde Tür, Şekil ve Tasnif Üzerine Düşünceler, 4. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kurultayı, Türkü, Türkülerimiz, Öyküleriyle Türküler Sempozyumu, 22-24 Mart 2013, Fethiye-Muğla. 6. ONAY, Ahmet Talat; Halk Şiirinin Şekil ve Nev’i, Hazırlayan: Cemal Kurnaz, Ankara, Kurgan, 2012. 7. ELÇİN, Şükrü; Türk Halk Edebiyatı Araştırmaları, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı, 1988. 8. DEMİR, Gonca; Halkbilim Analiz Modellerinden Performans Teori Ekseninde Yapılanan Türkülerde Dil-Müzik İlişkisi, Bilim ve Kültür - Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi,Sayı / Number: 03, Eylül / September, 2013: s. 37-53.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasında yapılan güncel verileri takip ederek bunları akademik çalışmalarında değerlendirebilir.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Türk Halk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve akademik ortamlarda sunma ve tartışma becerisi kazanır, bilime katkıda bulunur.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve programlar geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X