GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HALK EDEBİYATININ TÜRLERİ/5040007
Dersin Adı: TÜRK HALK EDEBİYATININ TÜRLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İsa ÖZKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.isaozkan.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  iozkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Halk edebiyatında manzum ve mensur türleri öğrenir.
Mitoloji kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
Destan türünü kavrar.
Masal türünü öğrenir.
Efsane türünü kavrar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Halk edebiyatının türleri.
2. Hafta  Halk edebiyatında türlerin sınıflandırılması
3. Hafta  Manzum türler.
4. Hafta  Manzum tür örnekleri
5. Hafta  Mensur türler
6. Hafta  Mensur tür örnekleri
7. Hafta  Mit ve mit örnekleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Destan türü
10. Hafta  Örnek destan metinleri.
11. Hafta  Masal türü
12. Hafta  Örnek masal metinleri
13. Hafta  Efsane türü ve örnek efsane metinleri
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. GÜZEL, Abdurrahman- TORUN, Ali; Türk Halk Edebiyatı, Ankara, Akçağ Yayınları, 2005. 2. ELÇİN, Şükrü; Halk Edebiyatı Araştırmaları 1-2, Ankara, Akçağ Yayınları, 1997. 3. ELÇİN, Şükrü; Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara, Akçağ Yayınları, 2010. 4. BORATAV, Pertev Naili; Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, İstanbul, Tarih Vakfı, 2011. 5. ONAY, Ahmet Talat; Türk Halk Şiirinin Şekil ve Nev’i, Ankara, Akçağ Yayınları, 1996. 6. ÖGEL, Bahaeddin, Türk MitolojisiI-II, Ankara, TKAE Yayınları, 2010. 7. DİLEK, İbrahim; Türk Mitoloji Sözlüğü (Altay-Yakut), Ankara, Gazi Kitabevi, 2013. 8. ÇORUHLU, Yaşar; Türk Mitolojsinin Ana Hatları, İstanbul, Kabalcı Yayınları, 2011. 9. ÖGEL, Bahaeddin; Türk Kültürünün Gelişme Çağları,İstanbul, MEB Yayınları, 1971. 10. ÖZKAN, İsa; Türk Boylarının Sözlü Edebiyatında Nımak/Comok/Jumbak/Yomak Anlatım Türü Üzerine Bir Etimoloji Denemesi, Türk Dili, Sayı:556, Nisan 1998, s.368-378.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
5
70
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Türk Halk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Türk Halk Edebiyatının Türk Halk Bilimi başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Türk Halk Edebiyatı sahasında yapılan güncel verileri takip ederek bunları akademik çalışmalarında değerlendirebilir.X
4
Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Türk Halk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir.X
6
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Türk Halk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Türk Halk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve akademik ortamlarda sunma ve tartışma becerisi kazanır, bilime katkıda bulunur.X
10
Türk Halk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Türk Halk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Türk Halk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Türk Halk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve programlar geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Türk Halk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X