GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI EDEBİYATI VE EDEBİ AKIMLAR I/4020066
Dersin Adı: BATI EDEBİYATI VE EDEBİ AKIMLAR I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayfer YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/ayilmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ayilmaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünya edebiyatı, Türk edebiyatı ve edebiyat akımları hakkında bilgi sahibi olunur.
Edebi akımları hazırlayan koşullar öğrenilir.
Dünya edebiyatında akımların gelişme sürecini ve temsilcileri öğrenilir.
Dünya edebiyatından yazarların eserleri, edebiyat tarihi ve edebi akımlar çerçevesinde incelenir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Batı Edebiyatı ve Edebi Akımlar Dersi Hakkında Bilgilendirme
2. Hafta  Yunan Edebiyatı: Epik Şiir (Homeros- İlyada ve Odysseia)
3. Hafta  Yunan Edebiyatı: Lirik Şiir (Sappho-Şiirler, Aisopos- Karga ile Tilki, Aiskhylos- Zincire Vurulmuş Prometheus, Sophokles- Kral Oidipus ve Antigone...)
4. Hafta  Latin Edebiyatı: Hazırlık Dönemi, Klasik Dönem ve Gerileme Dönemi (Plautus- Çömlek, Cicero- Catilina’ya Karşı Birinci Nutuk ...)
5. Hafta  İtalyan Edebiyatı: Rönesans Dönemi, Klasik Dönem, Romantik Dönem ve Realist Dönem (Dante-İlahi Komedya, Petrarca- Hazin Yalnızlık, Boccacio- Decameron
6. Hafta  İspanyol Edebiyatı (Cervantes- Don Quijote, Lope de Vega- Sevilla Yıldızı, Unamuno- Sis, Lorca- Ayrılış)
7. Hafta  Fransız Edebiyatı: Rönesans Dönemi, Aydınlanma Çağı, Klasik Dönem (Corneille- Horace, Moliere- Cimri, Fenelon- Telemak)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Fransız Edebiyatı: Romantizm (J. J. Rousseau- Yalnız Gezenin Hayalleri, Lamartine- Göl, V. Hugo- Cromwell Önsözü, Notre-Dame de Paris)
10. Hafta  Fransız Edebiyatı: Realizm (Balzac- Vadideki Zambak, Stendhal- Kırmızı ve Siyah, Flaubert- Madam Bovary)
11. Hafta  Fransız Edebiyatı: Natüralizm (Zola- Germinal, Daudet- Taraskonlu Tartaren, Maupassant- Güzel Dost)
12. Hafta  Fransız Edebiyatı: Parnasizm (François Coppee)
13. Hafta  Fransız Edebiyatı: Sembolizm (Baudelaire- Kötülük Çiçekleri, Verlaine- Şiir Sanatı, Rimbaud- Sarhoş Gemi, Mallarme- Deniz Meltemi, Valery- Dost Orman)
14. Hafta   Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. ÇETİŞLİ, İsmail; Edebi Akımlar, Ankara, Akçağ Yay, 2012. 2. KANTARCIOĞLU, Sevim; Edebiyat Akımları, İstanbul, Paradigma Yay, 2009. 3. KOLCU, Ali İhsan; Batı Edebiyatı, Erzurum, Salkımsöğüt Yay, 2012. 4. KUDRET, Cevdet; Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, İstanbul, İnkılâp ve Aka Yay, 1977. 5. PERİN, Cevdet; Fransız Romantizmi, Ankara, Uzluk Basımevi, 1942. 6. PERİN, Cevdet; Fransız Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Elips Yay, 2011. 7. SEVÜK, İsmail Habib; Avrupa Edebiyatı ve Biz, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1940. 8. VARDAR, Berke; Fransız Edebiyatı, İdtsnbul, Multilingual Yay, 2005. 9. YETKİN, Suut Kemal; Edebi Meslekler, İstanbul, Remzi Kitabevi,1943. 10. Yusuf Şerif; Avrupa Edebiyatı- Mühim Simalar ve Numuneler, İstanbul, Devlet Matbaası, 1930. 11. Yusuf Şerif; Muhtasar Avrupa Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Devlet Matbaası, 1935. 12. Türk Dili Dergisi,Yazın Akımları (Özel Sayı), 1981.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Yeni Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Yeni Türk Edebiyatının Modern Türk Tarihi, Psikoloji ve Sosyoloji bilimleri başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Yeni Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Yeni Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Yeni Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Yeni Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Yeni Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Yeni Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Yeni Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X