GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
XX. YÜZYIL SONLARINDA TÜRK ROMANI/5020061
Dersin Adı: XX. YÜZYIL SONLARINDA TÜRK ROMANI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hidayet ÖZCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nozcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hidaozcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk romanının tarihi gelişimini tanır.
Türk romanı ile dünya romanını mukayese edecek donanıma sahip olur.
Batı edebiyat akımlarının Türk romanına tesirini bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modern Türk romanının doğuşu ve gelişimi
2. Hafta  Ahmet Hamdi Tanpınar: Huzur
3. Hafta  Peyami Safa: Matmazel Noraliya’nın Koltuğu
4. Hafta  Tarık Buğra: Osmancık
5. Hafta  Latife Tekin: Sevgili Arsız Ölüm
6. Hafta  Hasan Ali Toptaş: Heba
7. Hafta  İhsan Oktay Anar ve romancılığı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Oğuz Atay ve romancılığı
10. Hafta  Ahmet Ümit ve polisiye roman
11. Hafta  Selim İleri ve Romancılığı
12. Hafta  Orhan Pamuk ve Romancılığı, Pınar Kür ve Romancılığı
13. Hafta  Tarihî romanın yükselişi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. KİERKEGAARD, Soren; İroni Kavramı, Çev: Sıla Okur, İstanbul, İmge yay., 2009. 2. Orhan Pamuk’un Edebi Dünyası, Haz: Nüket ESEN-Engin KILIÇ, İstanbul, İletişim yay., 2008. 3. ÖCAL, Oğuz; Tahsin Yücel’in Romanlarında Bireyin Dramı, Yapı ve İroni, Ankara, Akçağ yay., 2012. 4. PARLA, Jale; Türk Romanında Yazar ve Başkalaşım, İstanbul, İletişim yay., 2011. 5. ECEVİT, Yıldız; Orhan Pamuk’u Okumak, İstanbul, Gerçek yay., 1996. 6. JAMESON, Fredrıc; Postmodernizm ya da Geç Kapıtalizmin Mantığı, İstanbul, Yapı Kredi yay., 1992. 7. PAMUK, Orhan; Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul, İletişim yay., 2011. 8. YALÇIN-ÇELİK, Sıdıka Dilek; Yeni Tarihselcilik Kuramı ve Türk Edebiyatında Postmodern Tarih Romanları, Ankara, Akçağ yay., 2005. 9. ÖZCAN, Nezahat; “Minyatürden Romana Gölgemi Bıraktım Lale Bahçelerinde” Hürriyet Gösteri, 2010, S: 300, s.98-111. 10. MERİÇ, Cemil; Kırk Ambar, İstanbul, Ötüken Neşriyat, 1980.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
13
1
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Yeni Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Yeni Türk Edebiyatının Modern Türk Tarihi, Psikoloji ve Sosyoloji bilimleri başta olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Yeni Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Yeni Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Yeni Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Yeni Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Yeni Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Yeni Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Yeni Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Yeni Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Yeni Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Yeni Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Yeni Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X