GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESKİ TÜRK EDEBİYATI VE MİTOLOJİ I/4010051
Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATI VE MİTOLOJİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/yildiz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yildiz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mitoloji hakkında bilgi sahibi olur.
Mitolojinin sanat ve edebiyata yansıması hakkında bilgi sahibi olur.
Klasik Türk edebiyatı ve mitoloji ilişkilerini değerlendirebilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mitoloji, mit, mitos ve ritüel kavramları.
2. Hafta  Mitlerin kahramanları, mitlerde zaman ve mekân kavramı
3. Hafta  Mitoloji ve edebiyat ilişkisi//Türk edebiyatının mitolojik kaynakları
4. Hafta  Antik dünya ve mitoloji
5. Hafta  Mitoloji- edebiyat ilişkisi
6. Hafta  Fars mitolojisi ve klasik Türk edebiyatı
7. Hafta  Kozmoloji ve mitoloji ilişkisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Sümer mitolojisi ve klasik Türk edebiyatı
10. Hafta  Hint Mitolojisi ve klasik Türk edebiyatı
11. Hafta  Yunan mitolojisinin klasik Türk edebiyatına dolaylı etkileri
12. Hafta   Yunan mitolojisinin klasik Türk edebiyatına dolaylı etkileri
13. Hafta   Türk mitolojisi ve klasik Türk edebiyatı
14. Hafta  Mitolojilerde benzerlikler (tespit ve değerlendirme)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Bayladı, Derman, Mitoloji Sözlüğü, Say Yay, İstanbul 2005. 2) Bilgili, Nuray, Türklerin Kozmik Sembolleri- Tamgalar, Hermes Yay, İstanbul 2014. 3) Cassirer, Ernst, Sembol Kavramının Doğası, (çev. Milay Köktürk) Hece Yay, Ankara 2011. 4) Curtis, Vesta Sarkhosh, İran Mitleri, (çev. Fatma Esra Aslan), Phoenix Yay, İstanbul 2016. 5) Çoruhlu, Yaşar, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, Kabalcı Yayınları, İstanbul 2013. 6) Eliade, Mircea, Dinler Tarihine Giriş, Kabalcı Yayınları, İstanbul 2015. 7) Eliade, Mircea, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, C. 1-2-3, Kabalcı Yay, İstanbul 2015. 8) Eliade, Mircea, Mitlerin Özellikleri, Alfa Yayınları, İstanbul 2016. 9) Eliade, Mircea, Şamanizm (Çev. İsmet Birkan), İmge Kitabevi, Ankara 2014. 10) Erhat, Azra, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2015. 11) Esin, Emel, Türk Kozmolojisine Giriş, Kabalcı Yay, İstanbul 2001. 12) Fromm, Erich, Rüyalar, Masallar, Mitler, Say Yayınları, İstanbul 2015. 13) Gombrich, E. H, Sanatın Öyküsü, (çev. Ömer Erdur
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
179
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Eski Türk Edebiyatının başta Osmanlı Tarihi olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Eski Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X