GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METİN ŞERHİ VE TAMİRİ I/4010047
Dersin Adı: METİN ŞERHİ VE TAMİRİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/aydemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Metin şerhi, tahlili, tenkidi vb. kavramları ve aralarındaki ilişkileri bilir.
Metin-zihniyet ilişkisini bilir.
Şerh uygulamaları yapar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Şerh, tahlîl, kritik, tefsir, tevil, tercüme kavramları.
2. Hafta  Eski Türk Edebiyatı Tarihinde yapılmış şiir şerhleri
3. Hafta  Eski Türk Edebiyatında Yapılmış Manzum Şerh Örnekleri
4. Hafta  Eski Türk Edebiyatında Yapılmış Mensur Şerh Örnekleri
5. Hafta  Eserin iç ve dış yapısı
6. Hafta  Şerh uygulamaları
7. Hafta  Şerh uygulamaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Şerh uygulamaları
10. Hafta  Şerh uygulamaları
11. Hafta  Şerh uygulamaları
12. Hafta  Şerh uygulamaları
13. Hafta  Şerh uygulamaları
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ahmet Cevdet Paşa; Belâgât-ı Osmaniye, Akçağ Yayınları, Ankara, 2000. 2. AKAR, Metin; Su Kasidesi Şerhi, Ankara, 1994. 3. AKSOYAK, İsmail Hakkı; “Metin Şerhi”, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005. 4. AYMUTLU, Ahmet; Arûz, Türk Şiirinde Kullanılan Arûz Vezinleri ve Örnekleri, İstanbul, 1976. 5. ERKAL, Abdulkadir; Divan Şiirinin Poetikası (17. Yüzyıl) Birleşik Kitabevi, Ankara, 2009. 6. GÖLPINARLI, Abdulbaki; Divan Edebiyatı Beyanındadır, İstanbul, 1945 7. İZ, Fahir; Eski Türk Edebiyatında Nazım-I, Akçağ Yayınları, Ankara 1995. 8. KORTANTAMER Tunca; “Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi”, İlesam I. Eski Türk Edebiyatı Kolokyumu, Ankara 1992, 17-18 Ocak. 9. KURNAZ, Cemâl; Osmanlı Şair Okulu, Birleşik Kitabevi, Ankara 2008. 10. MENGİ, Mine; “Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi Üzerine Düşünceler”, Dergâh, 93, 1997 s.129, 140.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Eski Türk Edebiyatının başta Osmanlı Tarihi olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Eski Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X