GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ŞUARA TEZKİRELERİ II/5010051
Dersin Adı: ŞUARA TEZKİRELERİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Orhan KURTOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/orkurt
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  orkurt@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
17. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar Anadolu sahasında yazılmış tezkireleri inceler.
17.yüzyıldan 20. yüzyıla kadar Anadolu sahasında yazılmış tezkireleri Latin harfleri ile transkribe eder.
Devrin şiir anlayışı hakkında bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Riyazi, Rıza, Kafzade Faizi’nin şair tezkirelerinin şekil ve muhteva özellikleri.
2. Hafta  Riyazi, Rıza, Kafzade Faizi’nin şair tezkirelerinden örnek metin okuma ve anlam verme.
3. Hafta  Güfti, Asım ve Yümni’nin şair tezkirelerinin şekil ve muhteva özellikleri
4. Hafta  Güfti, Asım ve Yümni’nin şair tezkirelerinden örnek metin okuma ve anlam verme.
5. Hafta  Safayi, Salim ve Ramiz’in şair tezkirelerinin şekil ve muhteva özellikleri
6. Hafta  Safayi, Salim ve Ramiz’in şair tezkirelerinden örnek metin okuma ve anlam verme.
7. Hafta  Esrar Dede, Mucib, Beliğ, Silahdarzade, Savfet ve Akif’in şair tezkirelerinin şekil ve muhteva özellikleri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Esrar Dede, Mucib, Beliğ, Silahdarzade, Savfet ve Akif’in şair tezkirelerinden örnek metin okuma ve anlam verme.
10. Hafta  Şefkat, Esad, Arif Hikmet, Fatin, Tevfik, Mehmed Tevfik’in şair tezkirelerinin şekil ve muhteva özellikleri
11. Hafta  Şefkat, Esad, Arif Hikmet, Fatin, Tevfik, Mehmed Tevfik’in şair tezkirelerinden örnek metin okuma ve anlam verme.
12. Hafta  Faik Reşad, Mehmed Siraceddin, Ali Emiri, İbnülemin M.K.İnal, Nail Tuman’ın şair tezkirelerinin şekil ve muhteva özellikleri
13. Hafta  Faik Reşad, Mehmed Siraceddin, Ali Emiri, İbnülemin M.K.İnal, Nail Tuman’ın şair tezkirelerinden örnek metin okuma ve anlam verme.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AKÜN, Ömer Faruk; Divan Edebiyatı, İstanbul, İSAM İslam Araştırmaları Merkezi Yayınları, 2013. 2. DEVELLİOĞLU, Ferit; Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, İstanbul, Aydın Kitabevi, 2011. 3. DİLÇİN, Cem; Yeni Tarama Sözlüğü, Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları, 1983. 4. CANIM, Rıdvan; Latîfî: Tezkiretü’ş-Şuara ve Tabsıratü’n-Nuzamâ, Ankara, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yay., 2000. 5. CANIM, Rıdvan; Divan Edebiyatında Türler, Ankara, Grafiker Yayınları, 2010. 6. İSEN, Mustafa; vd.; Şair Tezkireleri, Ankara, Grafiker Yayınları, 2002. 7. İZ, Fahir; Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara, Akçağ Yayınları, 2000. 8. KARTAL, Ahmet – ŞENTÜRK, A. Atilla; Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Dergâh Yayınları, 2012. 9. KÖKSAL, M. Fatih; “Türkçe Şuarâ Tezkireleri Üzerine Yapılan Çalışmalar Bibliyografyası”, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Dr. Himmet Biray Özel Sayısı, Ankara, 1999. 10. OKUYUCU, Cihan; vd.; Klasik Dönem Osmanlı Nesri, İstanbul, Kesit Yayınları, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
10
80
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
10
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Eski Türk Edebiyatının başta Osmanlı Tarihi olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Eski Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.X
14
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X