GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MENSUR METİN İNCELEMELERİ I/4010003
Dersin Adı: MENSUR METİN İNCELEMELERİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İSMAİL HAKKI AKSOYAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aksoyak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aksoyak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
13-17.yy. Anadolu sahasında nesir tarzında yazılmış bir metni Latin alfabesine çevirir.
Latin alfabesine çevrilen bir metni Türkiye Türkçe’sine aktarır.
Nesir türleri hakkında bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nesir kavramı.
2. Hafta  Eski Türk edebiyatında nesir türleri.
3. Hafta  Eski Türk edebiyatında nesir üslubu.
4. Hafta  13-14.yy.da nesir tarihi; 13-14.yy’a ait metin okuma ve anlam verme.
5. Hafta  15.yy.da nesir tarihi; 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
6. Hafta  Seci kavramı ve türleri; 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
7. Hafta  15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  16.yy.da nesir tarihi.
10. Hafta  16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
11. Hafta  16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
12. Hafta  16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
13. Hafta  16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. TULUM, Mertol; Tazarrunâme Yusuf Sinan Paşa, Ankara, MEB Yay.,2001. 2. İZ ,Fahir, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara, Akçağ Yay.,1995. 3. KILIÇ, Filiz, XVII.yy. Tezkirelerinde Şair ve Eser Üzerine Değerlendirmeler, Akçağ Yayınları, Ankara 1998. 4. KAVRUK, Hasan, Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikayeler, Ankara,MEB Yay., 1998. 5. LEVEND ,Agah Sırrı, Divan Edebiyatında Hikaye, TDAY-Belleten 1967 (1989), s. 71-117. 6. OKUYUCU, Cihan vd; Klasik Dönem Osmanlı Nesri, İstanbul, Kesit Yay.,2011. 7. SOLMAZ ,Süleyman, Ahdî ve Gülşen-i Şu'arâsı, Ankara, AKM Yay,. 2005. 8. AYNUR, Hatice vd; Nesrin İnşâsı,Düzyazıda dil, üslûb ve Türler, İstanbul,Turkuaz, 2010. 9. KÖKSAL, M. Fatih,; “Sinan Paşa’nın Nesri ve Nesir Üslûbu”, Doğu Akdeniz Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Dergisi-1, 1998, s. 83-97. 10. İSEN, Mustafa .Latifî Tezkiresi, KB Yay., Ankara,1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
11
2
22
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
1
8
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
13
2
26
 Diğer
10
3
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Eski Türk Edebiyatının başta Osmanlı Tarihi olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Eski Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
14
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.
15
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.
16
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.