GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MANZUM METİN İNCELEMELERİ II/5010003
Dersin Adı: MANZUM METİN İNCELEMELERİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet MERMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mermer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mermer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
17. ve 18. Yüzyıl edebi anlayışını öğrenir.
Nefi ve onun kasidecilik anlayışını öğrenir.
Hikemi tarz ve temsilcisi hakkında bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sebk-i Hindî hakkında bilgi ve hayal atlamasına örnek.
2. Hafta  Nâilî’nin bir kasidesini tuğra motifi açısından değerlendirme.
3. Hafta  Sebk-i Hindî şâiri Nâilî ile Vecdî ve Fuzûlî’nin karşılaştırılması.
4. Hafta  Nef’î’yi “kasidecilik” açısından tanıtma ve değerlendirme.
5. Hafta  Nef’î’nin bir kasidesini inceleme
6. Hafta  Hikemî tarz” hakkında bilgi verme ve Nâbî’nin bir gazelini inceleme
7. Hafta  17. yüzyıl edebiyatına genel bir bakış
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Köprülüler Devri Türk Edebiyatı :Vecdî
10. Hafta  Köprülüler Devri Türk Edebiyatı : Mezâkî.
11. Hafta  Nedîm ve Dîvân Edebiyatı’na Getirdiği yenilikler.
12. Hafta  Şeyh Gâlip ve Hüsn ü Aşk adlı eseri.
13. Hafta  18.yy’a edebî yönden genel bir bakış.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AYAN, Hüseyin; OKAY, Orhan; Hüsn ü Aşk: Şeyh Galib, İstanbul, 1975 2. AKKUŞ, Metin; “Kaside ve Hiciv Şairi Nef’î Hayatı-Kişiliği-Sanatı-Eserleri ve Fahriye Tarzında Bir Kasidesinin Şerhi”, Türk Kültürü, S. 440, 1999, s. 705-727. 3. İPEKTEN, Haluk; “Nef’î’nin Hayatı ve Sanatı”, Türk Edebiyatı (Nef’î’nin Ölümünün 350. Yıldönümü İçin), S. 140, 1985, s.19-20. 4. İPEKTEN, Haluk; Nâili Divanı,Akçağ Yayınları, Ankara, 1990. 5. İPEKTEN, Haluk; Şeyh Gâlib Hayatı Eserleri Sanatı ve Bazı Şiirlerinin Açıklamaları, Erzurum, 1981. 6. LEVEND, Agâh Sırrı; Divan Edebiyatı, Enderun Kitabevi, İstanbul ,1984 7. LEVEND, Agah Sırrı; Türk Edebiyatı Tarihi, Türk Tarihi Kurumu Yayınları, Ankara, 2008. 8. MERMER, Ahmet; Mezâkî – Hayatı, Edebi Kişiliği ve Divanı’nın Tenkidli Metni, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara, 1991. 9. MERMER, Ahmet; Vecdi ve Divançesi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2002. 10. MERMER, Ahmet; "Sebk-i Hindî ve Hayal Atlaması." Yedi İklim, cilt III, sayı 2, Mayıs
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Eski Türk Edebiyatının başta Osmanlı Tarihi olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Eski Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
14
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X