GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MANZUM METİN İNCELEMELERİ -I/4010002
Dersin Adı: MANZUM METİN İNCELEMELERİ -I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ahmet MERMER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mermer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mermer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
15. ve 16. Yüzyıl divan edebiyatının genel özelliklerini kavrar.
Fuzuli’nin poetikasını öğrenir.
Yüzyıl şairlerinin şiir anlayışlarını değerlendirir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eski Türk Edebiyatında metin inceleme noktasında vezin ve edebi sanatlar.
2. Hafta  15. Yüzyıl Divan Edebiyatına genel bir bakış ve Şeyhî’nin kaside ve gazelleri.
3. Hafta  Necâtî’nin kaside ve gazellerini inceleme
4. Hafta  Ahmet Paşa’nın bir kasidesini inceleme
5. Hafta  16.yy.’ın Edebî yönüne genel bir bakış
6. Hafta  Bâkî’nin Kanûnî Mersiyesi’ni okuma ve inceleme
7. Hafta  Hayâlî’nin bir gazelini inceleme
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Gazelleri açısından Hayâlî ve Bâkî’nin karşılaştırılma
10. Hafta  Fuzûlî’nin “gül” redifli kasidesini inceleme
11. Hafta  Nev’î ve Necâtî’nin gül kasidelerini inceleme
12. Hafta  Fuzûlî’nin gazellerini inceleme
13. Hafta  Nevî’nin gazellerini inceleme
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1 BANARLI, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1987. 2. CUNBUR,Müjgan; AKYÜZ, Kenan; vd; Fuzuli Türkçe Divanı, İş Bankası Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1958. 3. ÇAVUŞOĞLU, Mehmed; Necati Bey Divanı’nın Tahlili, Kitabevi Yayınları, İstabul 2001. 4. MENGİ, Mine; “Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi Üzerine”, Divan Şiiri Yazıları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2000, s.72-80. 5. MERMER, Ahmet; ‘Necati Bey’in Nişan Kasidesi’, İlmi Araştırmalar 5, İstanbul, 1997, s.199-218. 6. SARAÇ, Yekta; Klasik Edebiyat Bilgisi, Belagat, İstanbul, 2000 7. TARLAN, Ali Nihat; Ahmed Paşa Dîvânı, Akçağ Yayınları, Ankara, 1992. 8. TARLAN, Ali Nihat; Necati Beg Divanı,Akçağ Yayınları, Ankara, 1992. 9. TARLAN, Ali Nihat; Hayali Divanı,Akçağ Yayınları, Ankara, 1992. 10. TARLAN, Ali Nihat; Fuzuli Divanı Şerhi, Akçağ Yayınları, Ankara, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Eski Türk Edebiyatı doktora düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alana yenilik kazandırır.X
2
Eski Türk Edebiyatının başta Osmanlı Tarihi olmak üzere beşeri bilimlerin bütün sahalarında disiplinler arası çalışmalardaki etkinliğini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Eski Türk Edebiyatı sahasında yapılan akademik, güncel verileri takip ederek bunları değerlendirebilir.X
4
Eski Türk Edebiyatı alanında yeni bilgi alanları oluşturur, bunları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.X
5
Eski Türk Edebiyatına has yeni problem alanlarını tespit edip araştırma yöntemlerini kullanarak bunlara çözümler üretir ve değerlendirir.X
6
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.X
7
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu bağımsız olarak inceleme ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme becerisi kazanır.X
8
Eski Türk Edebiyatı alanına has bir konuyu ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatır ve akademik ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Eski Türk Edebiyatına has bir konuyu disiplinler arası çalışmalarda ve çalıştaylarda sunma ve tartışma becerisi kazanır.X
10
Eski Türk Edebiyatı alanında edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgisini eleştirel bir yaklaşımla yeni ve özgün çalışmalarında kullanabilir.X
11
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini akademik verilerle destekleyerek toplumun yararına olacak şekilde paylaşır.X
12
Eski Türk Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır ve fikir üretir.X
13
Yabancı dil bilgi ve becerisini kullanarak Eski Türk Edebiyatı alanındaki problemleri yabancı meslektaşları ile tartışır, bilgi paylaşımında bulunur.
14
Eski Türk Edebiyatı alanı ile ilgili bilgi ve becerisini içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulanacak şekilde paylaşır.X
15
Eski Türk Edebiyatı alanında stratejik, politik ve uygulamaya dayalı plan ve program geliştirir ve bunları işlevsel olarak kullanabilir.X
16
Eski Türk Edebiyatı alanında özümsemiş olduğu bilgiyi, beceriyi toplumsal, hukuksal, etik ve kültürel problemlerin çözümünde kullanabilme ve toplumsal gelişime destek olabilme becerisi kazanır.X