GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bilgisayar Des. İşbirliğine Dayalı Öğr. Ortamları: Kuram, Tas.ve Değ./4980115
Dersin Adı: Bilgisayar Des. İşbirliğine Dayalı Öğr. Ortamları: Kuram, Tas.ve Değ.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İşbirlikli öğrenmenin ve bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmenin kuramsal temel bilgilerini kavrar
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme süreçlerini araştırır
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme süreçlerinin tasarımı ve sorunlarını tartışır
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme araçlarından haberdar olur
Türkiye ve Dünyada bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme ortamlarına dayalı uygulamaları araştırır
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme süreçleriyle ilgili yapılan araştırmaları belli standartlara göre inceler ve çalışmaları sınıflandırır
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme süreçleriyle ilgili son dönemdeki yönelimleri belirler
Bunlara bağlı olarak ihtiyaçları ve yeni çalışma alanlarını ortaya çıkarır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin Tanımı, Hedefleri, İşlenişi, Uygulama İlkeleri
2. Hafta  İşbirlikli öğrenmenin ve bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmenin kuramsal temelleri
3. Hafta  Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme süreçleri, tasarımı ve sorunlar
4. Hafta  Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme araçları
5. Hafta  Türkiye ve Dünyada bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme ortamları ile ilgili uygulamalar
6. Hafta  Bu ortama dayalı öğrenme ortamları ile ilgili yapılan araştırmaların belli standartlara göre incelenmesi, çalışmaların sınıflandırılması
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Son dönemdeki yönelimlerin belirlenmesi, buna bağlı olarak ihtiyaçların ve yeni çalışma alanlarının ortaya çıkarılması
9. Hafta  Proje uygulamaları
10. Hafta  Proje uygulamaları
11. Hafta  Proje uygulamaları
12. Hafta  Proje sunumları
13. Hafta  Genel Değerlendirme
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
2
-Öğrenme ve öğretme ortamında ihtiyaç duyulan yeni ve yaratıcı bir öğretim materyali geliştirir.X
3
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunları, eğitim ve öğretim teknolojisi açısından değerlendirir.X
4
-Eğitim sisteminde var olan öğretim materyallerini bilimsel ölçütleri kullanarak değerlendirir.X
5
-Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisine ilişkin ulusal ve uluslar arası problem/lere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri üretir.X
6
-Öğrenme ve öğretme sürecinde yaşanan sorunlara eğitim teknolojisi temelli projeler geliştirir.X
7
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunlara bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm önerileri üretir.X
8
-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alandaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirir.X
9
-Alandaki yeni değişme ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar.X
10
-Alanına yenilik getiren özgün bir çalışma gerçekleştirir.X
11
Alanda sorunların çözümüne yönelik aktif rol alır.X
12
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri alandaki çalışmalara yansıtır.X
13
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
15
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Özden Demirkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/oozden)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (oozden@gazi.edu.tr)