GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitim Liderliği/4980106
Dersin Adı: Eğitim Liderliği
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Liderlik alanına ilişkin kuramsal bilgi edinir.
Eğitimde liderlik konusunda çağdaş bir anlayış geliştirir.
Okul liderliği konusunda çağdaş bir anlayış geliştirir
Eğitim liderliği ve Eğitim Teknolojisi ilişkisini kurar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitim Liderliği ve ilgili kavramlara giriş
2. Hafta   Tarihsel Süreç İçinde Liderlik Yaklaşımları
3. Hafta   Liderlik Kuram ve Yaklaşımları (Özellikler Kuramı Davranışsal Kuramlar, Durumsallık Yaklaşımları, Öğretimsel Liderlik, Paylaşımcı /Dağıtımcı Liderlik
4. Hafta  Liderlik Kuram ve Yaklaşımları
5. Hafta  Liderlik Kuram ve Yaklaşımları
6. Hafta  Liderlik Kuram ve Yaklaşımları
7. Hafta  Liderlik Kuram ve Yaklaşımları
8. Hafta  Liderlik Kuram ve Yaklaşımları
9. Hafta  Eğitim liderliği üzerine yapılan araştırmalar
10. Hafta   Eğitim liderliği üzerine yapılan araştırmalar
11. Hafta   Eğitim liderliği üzerine yapılan araştırmalar
12. Hafta   Eğitim liderliği üzerine yapılan araştırmalar
13. Hafta  Eğitim liderliği ve Eğitim Teknolojisi ilişkisi, Sorunlar ve Çözüm önerileri
14. Hafta  Eğitim liderliği ve Eğitim Teknolojisi ilişkisi, Sorunlar ve Çözüm önerileri
15. Hafta  Final Sınavı.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
14
28
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
2
-Öğrenme ve öğretme ortamında ihtiyaç duyulan yeni ve yaratıcı bir öğretim materyali geliştirir.X
3
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunları, eğitim ve öğretim teknolojisi açısından değerlendirir.X
4
-Eğitim sisteminde var olan öğretim materyallerini bilimsel ölçütleri kullanarak değerlendirir.X
5
-Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisine ilişkin ulusal ve uluslar arası problem/lere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri üretir.X
6
-Öğrenme ve öğretme sürecinde yaşanan sorunlara eğitim teknolojisi temelli projeler geliştirir.X
7
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunlara bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm önerileri üretir.X
8
-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alandaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirir.X
9
-Alandaki yeni değişme ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar.X
10
-Alanına yenilik getiren özgün bir çalışma gerçekleştirir.X
11
Alanda sorunların çözümüne yönelik aktif rol alır.X
12
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri alandaki çalışmalara yansıtır.X
13
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
15
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi SERAP TÜFEKÇİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/site/tserap )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tserap@gazi.edu.tr)