GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretimsel Mesaj Tasarımı/4980105
Dersin Adı: Öğretimsel Mesaj Tasarımı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda; Öğretimsel mesaj tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Eğitim-Öğretim teknolojisi ile öğretimsel mesaj tasarımı ilişkisini kurar,
Öğrenme, motivasyon, algı ve tutum değişim ilkelerini açıklar,
Söz konusu ilkelerin öğretimsel mesaj tasarımı ile ilişkisini tartışır.
Öğretimsel mesaj tasarımı ve görsel okuryazarlık ilişkisini araştırır,
İlgili kuramları açıklar,
Görsel okuryazarlık ilkelerini açıklar.
Görsel ve metin düzenleme ilke ve kurallarını açıklar.
Öğretimsel mesaj tasarımında görseller ve metin düzenlemenin önemini açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Dersin Tanımı, Hedefleri, İşlenişi, Uygulama İlkeleri
2. Hafta  Öğretimsel mesaj tasarımı ile ilgili temel kavramlar: Mesaj, Mesajın iletişimdeki yeri, Mesaj iletim araçları. “The medium is the message” tartışması
3. Hafta  Tasarım, Mesaj tasarımı, Bilgi tasarımı, Mesaj ve bilgi tasarımının öğrenmedeki rolü, Öğretim Tasarımı, Öğretimsel mesaj tasarımı,
4. Hafta   Öğrenme ilkeleri, Genel ilkeler, Öğrenci özellikleri Bilişsel örgütleme, Öğrenme ve öğretme stratejileri Transfer ve genelleme
5. Hafta  Motivasyon ilkeleri, Genel motivasyon ilkeleri Metinler ve Grafikler
6. Hafta  Algı ilkeleri, Dikkat öncesi ve dikkat odaklama süreçleri Mesaj tasarım değişkenleri ve algı
7. Hafta  Tutum değişim ilkeleri, İkna edici mesaj tasarımı, Davranışlarda model olma, Bilişsel çelişki yönetimi
8. Hafta   Vize
9. Hafta  Öğretimsel mesaj tasarımı ve görsel okuryazarlık Görsel okuryazarlık tanımı ve öğretimsel mesaj tasarımı ile ilişkisi, İlgili kuramlar
10. Hafta  Görsel okuryazarlık ilkeleri. Seçim ilkesi: Şekil zemin, Örgütleme ilkesi: Hiyerarşik çalışma, Bütünleştirme ilkesi: Gestalt kuramı,
11. Hafta  Öğretimsel mesajda metin tasarımı (Typography and text)Tipografik ögeler, Metin örgütleyiciler
12. Hafta   Proje ve materyal sunumları
13. Hafta  Proje ve materyal sunumları
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Hafta: Final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
6
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
2
-Öğrenme ve öğretme ortamında ihtiyaç duyulan yeni ve yaratıcı bir öğretim materyali geliştirir.X
3
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunları, eğitim ve öğretim teknolojisi açısından değerlendirir.X
4
-Eğitim sisteminde var olan öğretim materyallerini bilimsel ölçütleri kullanarak değerlendirir.X
5
-Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisine ilişkin ulusal ve uluslar arası problem/lere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri üretir.X
6
-Öğrenme ve öğretme sürecinde yaşanan sorunlara eğitim teknolojisi temelli projeler geliştirir.X
7
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunlara bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm önerileri üretir.X
8
-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alandaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirir.X
9
-Alandaki yeni değişme ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar.X
10
-Alanına yenilik getiren özgün bir çalışma gerçekleştirir.X
11
Alanda sorunların çözümüne yönelik aktif rol alır.X
12
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri alandaki çalışmalara yansıtır.X
13
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
15
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Gülgün BANGİR ALPAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/bangir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bangir@gazi.edu.tr)