GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer/ET-298(DR)
Dersin Adı: Seminer
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda; Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezleri, makaleleri ve kongre tebliğlerini inceler ve değerlendirir,
Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezleri, makaleleri ve kongre tebliğlerin inceler ve değerlendirir,
araştırma konusunu belirler,
araştırma konusuna göre araştırma önerisini hazırlar,
araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağını hazırlar,
ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerini alır,
araştırma önerisini hazırlamayı sürdürür,
araştırma verilerinin nasıl analiz edileceğini tanır,
araştırma önerisini yazar,
araştırma önerisinin sunumunu yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin Tanımı: Dersin hedefleri, işlenişi, uygulama İlkeleri
2. Hafta  Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi: yüksek lisans tezleri, yüksek lisans düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
3. Hafta  Gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi: yüksek lisans tezleri , yüksek lisans düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
4. Hafta  Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi: Doktora tezleri, Doktora düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
5. Hafta  Gelişmiş ülkelerde eğitim teknolojileri alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi, doktora tezleri, doktora düzeyindeki makaleler, kongre tebliğleri
6. Hafta  Araştırma konusunun belirlenmesi, değerlendirilmesi ve seçimi
7. Hafta  Seçilen konunun araştırma önerisine dönüştürülmesi
8. Hafta  Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağının hazırlanması ve incelenmesi
9. Hafta  Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak biçimlendirilmiş ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerinin alınması
10. Hafta  Araştırma önerisinin hazırlanmasına başlanılması ve araştırma önerisi hazırlama sürecinin izlenmesi
11. Hafta  Araştırma önerisinin hazırlanmasına devam edilmesi ve araştırma önerisi hazırlama sürecinin izlenmesi
12. Hafta  Araştırmada kullanılan istatistiksel işlemler ve verilerin analizi, araştırmada kullanılan istatistiksel işlemlere ilişkin önerilerin sunulması ve gözden geçirilmesi, elde edilebilecek verilerin analizine göre tablolar oluşturulmasına ilişkin öneriler sunulması
13. Hafta  Araştırmanın yazımı, araştırma önerisi yazımında dikkat edilecek hususların açıklanması, yazılan araştırma önerisinin kontrol edilmesi
14. Hafta  Hazırlanan araştırma önerisi raporunun sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Bireylerin eğitim teknolojisine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarını belirler.X
2
-Öğrenme ve öğretme ortamında ihtiyaç duyulan yeni ve yaratıcı bir öğretim materyali geliştirir.X
3
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunları, eğitim ve öğretim teknolojisi açısından değerlendirir.X
4
-Eğitim sisteminde var olan öğretim materyallerini bilimsel ölçütleri kullanarak değerlendirir.X
5
-Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisine ilişkin ulusal ve uluslar arası problem/lere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri üretir.X
6
-Öğrenme ve öğretme sürecinde yaşanan sorunlara eğitim teknolojisi temelli projeler geliştirir.X
7
-Öğrenme öğretme ortamlarındaki sorunlara bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm önerileri üretir.X
8
-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alandaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirir.X
9
-Alandaki yeni değişme ve gelişmelerin eleştirel analizini yapar.X
10
-Alanına yenilik getiren özgün bir çalışma gerçekleştirir.X
11
Alanda sorunların çözümüne yönelik aktif rol alır.X
12
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri alandaki çalışmalara yansıtır.X
13
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X
15
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Zeki KAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/zkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (zkaya@gazi.edu.tr)