GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yeni Medya ve Eğitim/4960007
Dersin Adı: Yeni Medya ve Eğitim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yeni medyayı tanımlar.
Yeni medya uygulamalarını tanır.
Yeni medyanın sosyolojik etkisini analiz eder.
Yeni medya ve eğitim süreçlerindeki etkisini açıklar.
Yeni medya ile öğretim kuramlarına etkisini karşılaştırır.
Dijital eğitim ortamlarını kullanır, uyarlar ve geliştirir.
Yeni medyanın öğretim tasarımı ögelerine etkisini analiz eder.
Yeni öğretim tasarımı modelleri tasarlar.
İhtiyaç değerlendirme tekniklerini etkin kullanır.
İçerik düzenler ve geliştirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  YÜZ YÜZE
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genel Tanıtım
2. Hafta  Yeni Medya tanım kapsam
3. Hafta  Yeni Medya uygulamaları amaç işlevi
4. Hafta  Yeni Medya toplumsal etkileri
5. Hafta  Yeni medya okuryazarlığı
6. Hafta  Eğitim Teknolojilerinin gelişimi ve Yeni Medyanın eğitim süreçlerine etkisi
7. Hafta  Yeni medyanın öğretim tasarımına etkisi-yaklaşım geliştirme
8. Hafta  Öğretim tasarımı ve yeni medya kuramları-yaklaşım geliştirme
9. Hafta  Öğretim tasarımı süreçleri ve yeni medya-İhtiyaç değerlendirme
10. Hafta  Öğretim tasarımı süreçleri ve yeni medya-hedef, görev, öğrenen analizi teknikleri
11. Hafta  Öğretim tasarımı süreçleri ve yeni medya-içerik düzenleme ve geliştirme teknikleri
12. Hafta  Öğretim tasarımı süreçleri ve yeni medya-Yöntemler ve materyal hazırlama
13. Hafta  Öğretim tasarımı süreçleri ve yeni medya-Ölçme ve değerlendirme araçları
14. Hafta  Uygulama Sunumu
15. Hafta  Uygulama Sunumu
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
5
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
Alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yaparX
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirirX
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Demet Somuncuoğlu ÖZERBAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (demetozerbas@gmail.com demets@gazi.edu.tr , Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Bosna 428)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (demetozerbas@gmail.com demets@gazi.edu.tr , Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Bosna 428)