GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eş Zamanlı Öğrenme Ortamlarında Tasarım ve Uygulama/4960223
Dersin Adı: Eş Zamanlı Öğrenme Ortamlarında Tasarım ve Uygulama
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eşzamanlı öğrenme kavramını, tarihsel gelişimini, avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenmek.
Eşzamanlı öğrenme ortamlarında tasarım ve uygulama süreci hakkında bilgi sahibi olmak.
Eşzamanlı öğrenme ortamında öğretmenin ve öğrencinin rollerini öğrenmek.
Eşzamanlı öğrenme ortamları ve araçlarının geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
Eşzamanlı öğrenme ortamları ile ilgili alanyazındaki teorileri, modelleri ve diğer çalışmaları araştırmak, öğrenmek ve pratik yapmak.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eşzamanlı öğrenme-öğretme ortamlarına giriş
2. Hafta  Eşzamanlı öğrenme kavramı ve teknolojileri
3. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamlarının tarihsel gelişimi
4. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamlarının avantajları ve dezavantajları
5. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamlarında öğrenme-öğretme süreci
6. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamı ile diğer öğrenme ortamlarının karşılaştırılması
7. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamlarının tasarımı: öğretim tasarımı kuram ve modelleri
8. Hafta  Vize - Proje sunumları ve değerlendirme
9. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamlarında öğrenme-öğretme stratejileri
10. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamlarının geliştirilmesi ve içerik yönetimi
11. Hafta  Eşzamanlı öğrenme ortamı araçlarının tasarımı ve uygulama: sohbet, beyaz tahta, paylaşım vb.
12. Hafta  Eşzamanlı karma öğrenme ortamları: çevrimiçi toplantı, webinar, sanal sınıf vd.
13. Hafta  Web tabanlı eşzamanlı öğrenme uygulamaları: Adobe Connect, Perculus, WebEx, Moodle vd.
14. Hafta  Mobil eşzamanlı öğrenme uygulamaları: iOS, Android & Windows Phone tabanlı uygulamalar
15. Hafta  Öğrenme yönetim sistemlerine eşzamanlı öğrenme uygulamalarının entegrasyonu: Örnekler
16. Hafta  Final - proje ödevleri ve değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
4
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
8
64
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
3
Alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yaparX
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirirX
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd.Doç.Dr.Sami ACAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.samiacar.net)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (samiacar@gazi.edu.tr)