GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bilgisayar Eğitiminde Yaratıcılık ve Yaratıcı Uygulama Örnekleri/4960107
Dersin Adı: Bilgisayar Eğitiminde Yaratıcılık ve Yaratıcı Uygulama Örnekleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
• Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramını tanımlar
• Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme ile ilgili farklı tanımların ortak yönlerini tartışır
• Yaratıcılığa ait süreçleri ifade eder
• Yaratıcılığı tetikleyen ve engelleyen durumları ortaya koyar
• Yaratıcı düşünme ile ilgili kuramları tartışır
• Yaratıcı düşünmenin ölçülmesi ile ilgili akıl yürütür
• Yaratıcı düşünme ile ilgili diğer değişkenleri literatürle destekler
• Yaratıcılık ve eğitim arasındaki ilişkiyi tartışır
• Bilişim Teknolojileri ile yaratıcılık arasındaki ilişki hakkında fikir yürütür
• Bilgisayar eğitiminde yaratıcı düşünceyi geliştirici öğretim stratejilerini işe koşar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrencilerin kendi yaratıcılıklarını ortaya koyacakları örnek uygulamalar ve kendilerini yaratıcı düşünen/düşünmeyen olarak sınıflandırmaları, Öğrenci
2. Hafta  Yaratıcılık kavramı, tanımı; tanımların ortak yanları, süreç olarak yaratıcılık
3. Hafta  Yaratıcılığa ait süreçler, yaratıcılığın gerekleri, yaratıcılığın engelleri
4. Hafta  Yaratıcı düşünme ile ilgili kuramlar
5. Hafta  Yaratıcılığı etkileyen etmenler
6. Hafta  Yaratıcı Düşünme Nasıl Ölçülür?
7. Hafta  Yaratıcı Düşünme Nasıl Ölçülür?
8. Hafta  Yaratıcılık ve Eğitim, Bilişim Teknolojileri ve Yaratıcılık
9. Hafta  Bilgisayar Eğitiminde Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
10. Hafta  Bilgisayar Eğitiminde Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
11. Hafta  Bilgisayar Eğitiminde Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri
12. Hafta  Bilgisayar Eğitiminde Yaratıcı Düşünceyi Geliştirici Öğretim Stratejileri, kendilerini yaratıcı düşünen/düşünmeyen yeniden olarak sınıflandırmaları, Ö
13. Hafta  Öğrenci Projeleri
14. Hafta  Öğrenci Projeleri
15. Hafta  Öğrenci Projeleri
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
8
4
32
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
203
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
3
Alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yaparX
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirirX
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Serçin KARATAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (w3.gazi.edu.tr/~sercin , http://websitem.gazi.edu.tr/site/sercin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sercin@gazi.edu.tr , sercinkaratas@gmail.com)