GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Hareket Analizi ve Değerlendirilmesi (S)/4940222
Dersin Adı: Hareket Analizi ve Değerlendirilmesi (S)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fonksiyonel analiz için temel birimleri tanımlayabilme, tek hareket döngüsüne indirebilme
Sporda teknik uygulamalarda ve beden eğitiminde performans hatalarının tanımlayabilme,
Hangi tür bir performansın hata olarak sayıldığı ve ne tür bir performansın hata olmadığını bilme,
Hareket analizine işlevsel yaklaşımlar geliştirebilme,
Sporcu tarafından gerçekleştirilen hareketlerin belirlenen gerçek değeri ile uygulamada istenen değerler arasındaki farkı bilme, beklenenle ve gözleneni ayırt etme,
Video teknolojisini uygulayabilme veya varsa kinesyolojik, biyomekanik analizler yapabilme,
Hareket hedefleri ve kurallarının yanı sıra çevrenin, taşınacak nesnenin, destekleyici cihazların veya sporcunun özellikleriyle ilgili kısıtlamalar, Hareketlerdeki sınırlamaları , kısıtlamaları bilme,
Sporda performansın sadece sporcunun kendisi tarafından değil, aynı zamanda sporcunun hareketlerini uyarlayabildiği dereceye göre destekleyici malzeme tarafından da belirlendiğini bilme.
İşlevsel analizin, hareketin bir takım arkadaşı ile (örneğin, senkronize trambolin veya balo salonu dansı), bir rakibe karşı (örneğin, masa tenisi veya güreş) ​​veya diğer insanlarla herhangi bir etkileşim olmadan yürütülmesi gerekip gerekmediğini dikkate alabilme.
Fonksiyonel bir bakış açısıyla, aynı zamanda, işlevsel analizi genel eyleme bağlı olarak alt eylemlere indirebilme,

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fiziksel aktivitelerde performans ile ilişkili Anatomik, fizyolojik ve pratik faktörler
2. Hafta  Fiziksel aktivitenin vücudun anatomik ve fizyolojik sistemleri üzerindeki etkisi,
3. Hafta  Fiziksel beceri ve taktikleri, Kişisel yetkinliği geliştirme,
4. Hafta  Fonksiyonel anatomi bilgisi bir biyomekanik, kas -iskelet sisteminin yapısı ve işlev, Hareket üretimi,
5. Hafta  Hareketin gözlemlenmesi, tanımlanması ve biyomekanik analizde hareket ilkeleri, prensipler, kavramlar ve hareket yasaları
6. Hafta  Hareket analizi, Hareket kalitesini artırmak için biyomekanik prensiplerin uygulanması
7. Hafta  Biyomekanik terminoloji Yer değiştirme hız, ivme, kuvvet, tork, impuls, momentum, vektörler
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Hareketin analizi ve değerlendirilmesinde kullanılacak uygun yöntem ve teçhizatı belirleme
10. Hafta  Niteliksel ve niceliksel biyomekanik analiz araçlarını, EMG, Vicon 3D hareket analiz,
11. Hafta  Seçilen hareketler için MMT, ROM tekniklerini kullanarak kinetik ve kinematik değişkenlerin ölçülmesi
12. Hafta  Sakıncalı egzersizler ve sporda sakatlanma, Yaralanmanın önlenmesi,
13. Hafta  Hareket analizinde kinetik ve kinematik hareket değişkenler ve harekete etkisi,
14. Hafta  İnsan hareketinin biyomekanik analizi bağlamında eleştirel düşünme ve analiz becerilerini uygulama,
15. Hafta  Biyomekanik araştırma sonuçları esas alınarak performansın en üst düzeye çıkarılması ve yeni teknik ve eğitim programlarının oluşturulması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
13
3
39
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında X
2
Yöntem ve teknikleri uygulayabilme, verileri analiz edip değerlendirebilme becerisiX
3
Ulusal ve uluslararası ilgili literatürü takip edebilme ve bu bilgileri kendi çalışmasına aktarabilme becerisiX
4
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
5
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
6
Temel mesleki bilgilerX
7
Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
8
 Disiplinler arası alanlarda çalışma becerisiX
9
 Bilgiyi uygulamada kullanabilme becerisiX
10
Yeni durumlara uyarlanabilme yeteneğiX
11
Temel bilgisayar becerisiX
12
Etik ilkelere uyma becerisiX
13
 Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
14
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisiX
15
Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Latif AYDOS)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aydost)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydost@gazi.edu.tr , latifaydos@gmail.com)