GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Beden Eğt. ve Spor Öğt. Sisteminin Analizi ve Uluslararası Karşı./4940128
Dersin Adı: Türk Beden Eğt. ve Spor Öğt. Sisteminin Analizi ve Uluslararası Karşı.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türkiye ve Diğer ülkelerin Beden eğitimi spor öğretim sistemlerini öğrenme, analiz edebilme
Türkiye ve Diğer ülkelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretim sistemlerinin karşılaştırılması
Türkiye ve Diğer ülkelerin Beden eğitimi spor öğretim sistemlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Dersin tanımı, içeriği, literatür bilgisi
2. Hafta  Çağdaş beden eğitimi ve spor düşüncesinin gelişimi
3. Hafta  Çağdaş beden eğitimi ve spor düşüncesinin gelişimi
4. Hafta  Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretiminin gelişim süreçleri
5. Hafta  Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretiminin gelişim süreçleri
6. Hafta  Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretim sistemi ve alt sistemlerin incelenmesi
7. Hafta  Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretim sistemi ve alt sistemlerin incelenmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Çeşitli ülkelerde Beden Eğitimi ve spor öğretimi ve sistemlerinin incelenmesi
10. Hafta  Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya, Avustralya ABD, Kanada ve Diğer ülkeler
11. Hafta  Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya, Avustralya ABD, Kanada ve Diğer ülkeler
12. Hafta  Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretimi sisteminin diğer ülkeler ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
13. Hafta  Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretimi sisteminin diğer ülkeler ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14. Hafta  Türkiye’de Beden Eğitimi ve spor öğretim sisteminin iyileştirilmesi
15. Hafta  Türkiye’de Beden Eğitimi ve spor öğretim sisteminin iyileştirilmesi
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
15
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
15
30
 Materyal tasarlama, uygulama
1
15
15
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
206
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında X
2
Yöntem ve teknikleri uygulayabilme, verileri analiz edip değerlendirebilme becerisiX
3
Ulusal ve uluslararası ilgili literatürü takip edebilme ve bu bilgileri kendi çalışmasına aktarabilme becerisiX
4
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
5
Eksiklere yönelik çözüm önerileri üretebilme becerisiX
6
Temel mesleki bilgilerX
7
Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
8
 Disiplinler arası alanlarda çalışma becerisiX
9
 Bilgiyi uygulamada kullanabilme becerisiX
10
Yeni durumlara uyarlanabilme yeteneğiX
11
Temel bilgisayar becerisiX
12
Etik ilkelere uyma becerisiX
13
 Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisiX
14
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisiX
15
Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Atilla PULUR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/pulur/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (pulur@gazi.edu.tr)