GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Resimleriyle Çocuğu Tanıma/4920004
Dersin Adı: Resimleriyle Çocuğu Tanıma
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocukluk döneminde çocuk resimlerinin gelişimsel özelliklerini ve çocuk resimlerini tanımanın önemini açıklama

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çocuk resimlerinin önemi
2. Hafta  Çocuk resimlerinin incelenmesinin tarihsel yönü
3. Hafta  Çocuk resminin gelişimsel evreleri
4. Hafta  Tanı ve tedavide resmin kullanılması
5. Hafta  Kişiler arası ilişkiler yönünden çocuk resimleri. Boşanma ve çocuk resimlerine yansıması.
6. Hafta  Kişiler arası ilişkiler yönünden çocuk resimleri kardeş ve arkadaş ilişkilerinin resimlere yansıması
7. Hafta  Duygusal sorunlar yönünden çocuk resimleri Travma-çocuk istismarı-ailesel veya toplumsal şiddet
8. Hafta  Duygusal sorunlar yönünden çocuk resimleri Olumsuz yaşam olayları-depresyon
9. Hafta  Çocuk resimleri ve özel durumlar hastalık-ölümcül hastalık ve çocuk resimleri
10. Hafta  Çocuk resimleri ve özel durumlar din-ölüm ve ölmeyi resimle anlatma
11. Hafta  Çocuk resimlerinde çizgiler ve renklerin anlamı
12. Hafta  Çocuk resimlerinde mizah
13. Hafta  Zekanın ölçülmesinde resim
14. Hafta  Yaratıcılığın ölçülmesinde resim
15. Hafta  Çocuk resimlerinde etik konular
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gelişimsel Değerlendirme YapabilmeX
2
Çocuğun Gelişim ve Eğitim Sürecini PlanlayabilmeX
3
Gelişimsel Eğitim Programı HazırlayabilmeX
4
Eğitim Ortamlarını DüzenleyebilmeX
5
Aile Eğitim Programı UygulayabilmeX
6
Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Eğitim Programı UygulayabilmeX
7
Kaynaştırma Eğitimi YapabilmeX
8
Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip etme ve tanıyabilmeX
9
Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, Takım halinde çalışabilmeX
10
Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştüren, Bilgiyi yöneten, bireyler yetiştirebilmeX
11
Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. F. Abide GÜNGÖR AYTAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fgungor@gazi.edu.tr)