GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Pozitif Düşüncenin Çocuk Yetiştirmedeki Rolü/4920065
Dersin Adı: Pozitif Düşüncenin Çocuk Yetiştirmedeki Rolü
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Anne-baba tutumlarını öğrenmek
Pozitif düşünce ve Otoriter Tutumu öğrenmek
Kuşaklar arası tutum farklılıklarını öğrenmek
Pozitif tutumu öğrenmek
İyimserliği ve realist olmayı öğrenmek
Pozitif düşünce ve kendi kendine saygıyı ve kendi kendine güveni öğrenmek
Eleştirel anne-baba tutumundan kaçınmayı öğrenmek
Pozitif düşünce ve iletişimi öğrenmek
Karşılıklı saygı,alçakgönüllülük, adillik kavramları öğrenmek
Pozitif anne baba ve çocuk ilişkilerini öğrenmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Anne-baba tutumları
2. Hafta  Kuşaklar arası tutum farklılıkları
3. Hafta  Pozitif düşünce ve İzin Verici Tutumu
4. Hafta  Pozitif tutumu ve gelişim üzerine etkileri
5. Hafta  İyimserlik ve realist olma
6. Hafta  Pozitif düşünce ve kendi kendine saygı ve kendi kendine güven
7. Hafta  Eleştirel anne-baba tutumundan kaçınma
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Pozitif düşünce ve iletişim
10. Hafta  Karşılıklı saygı
11. Hafta  Hoşgörülü olma
12. Hafta  Adillik ve affetme
13. Hafta  Anne baba tutumlarına yönelik romanların incelenmesi
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
13
26
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
15
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
14
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gelişimsel Değerlendirme YapabilmeX
2
Çocuğun Gelişim ve Eğitim Sürecini PlanlayabilmeX
3
Gelişimsel Eğitim Programı HazırlayabilmeX
4
Eğitim Ortamlarını DüzenleyebilmeX
5
Aile Eğitim Programı UygulayabilmeX
6
Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Eğitim Programı UygulayabilmeX
7
Kaynaştırma Eğitimi YapabilmeX
8
Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip etme ve tanıyabilmeX
9
Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum, Takım halinde çalışabilmeX
10
Kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştüren, Bilgiyi yöneten, bireyler yetiştirebilmeX
11
Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Dr. Ayşe Dilek ÖĞRETİR-ÖZÇELİK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ogretir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ogretir@gazi.edu.tr)