GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Görme Engelli Çocuklarda Sosyal Beceri Eğitimi/4830225
Dersin Adı: Görme Engelli Çocuklarda Sosyal Beceri Eğitimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selda Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seldaozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler görme engelli çocuklarda farklı sosyal becerilerin ve sosyal beceri problemlerinin içeriğini ve tanımını söyler.
Öğrenciler görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde ve okul çağında uygulanan güncel sosyal beceri öğretimi yaklaşım ve tekniklerinin özellik







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyal beceri tanımı, sosyal beceri türleri, sosyal beceri yetersizlikleri ve saldırgan davranış.
2. Hafta  Zihin engelli çocuklarda ve yaygın gelişimsel bozukluk sergileyen çcocuklarda sosyal ve duygusal gelişim.
3. Hafta  Sosyal duygusal becerilerin ve akran ilişkilerinin değerlendirilmesi ve değerlendirme sonuçlarına uygun sağaltımların desenlenmesi.
4. Hafta  Duygusal yeterlilik Duyguları farketme, anlama ve ifade etme. Duygusal yeterliliği destekleyici aktiviteler.
5. Hafta  Erken çocukluk döneminde sosyal becerilerin öğretimi-Oyun becerilerinin öğretimi-Fırsat Öğretimi
6. Hafta  Erken çocukluk döneminde sosyal becerilerin öğretimi-Arkadaşlık becerilerinin öğretimi Arkadaşlık becerileri aktiviteleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-1-Doğrudan Öğretim Yöntemi
9. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-2-Akran aracılığı ile sosyal beceri öğretimi
10. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-3- Sosyal hikayeler sağaltımı
11. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-4 Bilişsel Strateji Öğretimi ve Saldırgan davranış
12. Hafta  Sosyal beceri öğretiminde teknolojinin kullanımı- videolarla model olma
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Öğrenci sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Social skills instruction: A collorborative approach, 1996, Warger, Rutherford. 1-Do-watch-listen-say, 2000, Quill. 2-Social skills activities, 2009, Mannix. 3-The tough kid, 1995, Sheridan. 5-Play in occupational therapy for children, 2008, Parham, Fazio. 6-Sosyal Öyküler, 2007, Ozdemir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
12
3
36
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri alanına yenilik getirecek şekilde özgün fikirler sunabilme.X
2
Özel eğitim alanına dönük olarak alandan gelen kuramsal bilgiyi diğer alanlardaki kuramsal bilgiyle karşılaştırarak değerlendirebilme.X
3
Uzmanlaşma tercihine göre derinlemesine kuramsal bilgiye sahip olma.X
4
Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitimi alanındaki sorunlara dönük kuramsal bilgiye dayaranarak proje ve araştırma önerileri oluşturabilme, uygulayabilme ve raporlaştırabilme.X
5
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.X
6
Araştırma etiğine uygun olarak çalışmalarını yürütebilme.X
7
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.X
9
Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitimi alanında yerli/yabancı alanyazını takip edebilme, uluslararası mesleki örgütlere aktif üyelik gerçekleştirme, ulusal/uluslararası bilimsel toplantılara aktif katılım gösterebilme.X
10
Araştırmalarda diğer alanlardan uzmanlarla çalışabilme.X