GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-II/4800117
Dersin Adı: Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlarını bilmesi
Eğitim araştırmalarının nasıl yapılacağını ve değerlendirileceğini açıklayabilmesi
Araştırma yöntemlerini uygulayabilmesi
İlkelerine uygun bir şekilde araştırma düzenleyip, hazırlayıp, uygulayabilmesi
Araştırma yönteminin ilkelerine uygun olarak araştırma raporunu değerlendirebilmesi
Araştırmalardaki etik ihlaline ve intihale neden olabilecek durumları bilmesi
Araştırma önerisi hazırlayabilme ve raporlaştırabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilimin Tanımı, Özelliği, Doğası, Tarihsel Gelişimi, Bilimsel Paradigmalar
2. Hafta  Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreçleri - Araştırma Yöntembilimi-Konu Belirleme-Problemi Tanımlama-Problem Seçimi, Amaç, Önem-Sınırlılıklar
3. Hafta  Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Nitel-Nicel Araştırmalar)
4. Hafta  Bilimsel Araştırmada Kullanılan Ölçme Araçları
5. Hafta  Veri Toplama Süreçleri ve Analiz Yöntemleri, Veri Toplama Araçları- Gözlem-Görüşme-Bulgular-Tartışma
6. Hafta  Evren ve Örneklem: Geçerlilik ve Güvenirlik Kavramları-Araştırma Problemi ve Hipotezlerin Belirlenmesi
7. Hafta  Bilimsel Araştırma Yönteminin Aşamaları (Araştırma Konusunun Belirlenmesi, Amacı ve Önemi, Literatür Taraması, Sınırlılıkları)
8. Hafta  Rapor yazma & Kaynakça hazırlama
9. Hafta  Etik ve Meslek Kavramı - Etik Kuramları
10. Hafta  Araştırma Etiği Kavramı ve Temel İlkeleri, Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlalleri
11. Hafta  Yayın Etiği ve Temel İlkeleri-Yayın Sürecinde Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlalleri-Yazarlık Hakkı Sorunları-Taraflı Yayın-Editöryal Etik
12. Hafta  Araştırma ve Yayın Etiği İle İlgili Yasal Mevzuatın Değerlendirilmesi ve Tartışılması, TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Kurulu Yönetmeliği/YÖK Bilimsel Araş
13. Hafta  Eğitim araştırmalarının incelenmesi & Eğitim araştırmalarının değerlendirilmesi
14. Hafta  Makale incelemeleri ve genel değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
6
4
24
 Sunu hazırlama
5
4
20
 Sunum
5
4
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramları bilir ve uygular.X
2
Ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temellerini bilir.X
3
Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır.X
4
Amacı doğrultusunda psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir.X
5
Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar.X
6
Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçerek uygular.X
7
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
8
Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği uygulayarak sonuçları yorumlar.X
9
İşletmeler için amaca uygun personel seçme işlemleri için ölçme araçlarını tanır ve uygular.X
10
Bilgisayar, internet odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanır.X
11
Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.X
12
Okuliçi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.X
13
Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir.X
14
Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslar arası projelerde sorumluluk alır.X
15
Alana yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
16
Yabancı bir dili alanıyla ilgili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
17
Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bilimsel yayınlarla paylaşır.X
18
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
19
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.X
20
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Nilüfer KAHRAMAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/nkahraman)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nkahraman@gazi.edu.tr)