GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Meta Analiz/4800115
Dersin Adı: Meta Analiz
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Meta analiz mantığını kavrayabilme
Etki büyüklüğü ve ölçme hassasiyetini hesaplayabilme
Sabit ve rastgele etki modellerini anlayabilme
Heterojenliği test edebilme
Alt grup ve meta regresyon analizini uygulayabilme ve Karmaşık veri yapılarını analiz edebilme
Güç Analizini uygulayabilme ve Yayın Yanlılığı belirleyebilme
Farkı meta analiz ağırlıklandırma yöntemlerini anlayabilme ve Psikometrik meta analiz anlayabilme
Meta analiz sonuçlarını raporlaştırabilme, ve. Kümülatif meta analizi uygulayabilme
CMA meta analiz yazılımını uygulayabilme.
Meta analiz makalelerini anlayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Meta Analiz İşleyiş ve Amacı, Etki büyüklüğü ve Hassasiyet
2. Hafta  Sabit etki ve Rastgele Etki Modelleri
3. Hafta  Heterojenliğin test edilmesi, Aralık Tahmini
4. Hafta  Heterojenliğin test edilmesi, Aralık Tahmini
5. Hafta  Alt Grup Analizleri, Meta Regresyon
6. Hafta  Karmaşık Veri Yapıları: Çalışma içindeki alt gruplar,
7. Hafta  Çoklu sonuçlar ve Zaman noktaları, Çalışma içindeki çoklu Karşılaştırmalar
8. Hafta  Oy Sayma, Güç Analizi, Yayın Yanlılığı
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Basit Test-Varyans Yönteminin Genellenmesi, yön ve p-değerine Dayalı Meta Analiz Yöntemleri
11. Hafta  Psikometrik Meta Analiz, Meta Analiz Sonuçlarının Raporlaştırılması, Kümülatif Meta Analiz
12. Hafta  CMA Meta Analiz Yazılımı
13. Hafta  CMA Meta Analiz Yazılımı
14. Hafta  CMA Meta Analiz Yazılımı
15. Hafta  Meta Analiz Makale Sunumları
16. Hafta  Meta Analiz Makale Sunumları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
4
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
5
65
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramları bilir ve uygular.X
2
Ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temellerini bilir.
3
Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır.
4
Amacı doğrultusunda psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir.X
5
Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar.X
6
Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçerek uygular.X
7
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
8
Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği uygulayarak sonuçları yorumlar.X
9
İşletmeler için amaca uygun personel seçme işlemleri için ölçme araçlarını tanır ve uygular.
10
Bilgisayar, internet odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanır.X
11
Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.X
12
Okuliçi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.X
13
Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir.X
14
Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslar arası projelerde sorumluluk alır.X
15
Alana yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
16
Yabancı bir dili alanıyla ilgili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
17
Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bilimsel yayınlarla paylaşır.X
18
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
19
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.X
20
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr. Şeref Tan )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (Türkçe Turkish -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I (NAME OF LECTURER(S)) -- Maks. Karakter: 500 Doç. Dr. Şeref Tan Assoc. Prof. Dr. Şeref Tan -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİT)