GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Akademik Yazma/4800114
Dersin Adı: Akademik Yazma
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  -
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
-- Akademik yazmanın önemini anlar
-İntihalin önemini kavrar ve intihalin akademik yazmada neden önemli bir sorun olduğunu açıklar
-Amaca yönelik olarak uygun okuma stratejilerini kullanır
-Okuduğu akademik bir yazıya ilişkin çıkarımlarda bulunur
-Yazının anlamsal ve yapısal bütünlüğünü sağlar
- - Metin içinde ve metin sonunda yazım formatına uygun bir şekilde kaynakça gösterir
- Akademik bir yazı hazırlamak için uygun bilimsel kavram ve terimleri kullanır
-Bilimsel bir çalışmanın nasıl raporlaştırılması gerektiğini kavrar
-SSCI’da taranan dergilerin makale inceleme ölçütlerine dayalı olarak bir makaleyi değerlendirir
- -Hakem öneri ve eleştirileri doğrultusunda makalenin nasıl gözden geçirileceğini ve nasıl düzeltme yapacağını anlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Akademik yazma nedir ve intihal nedir?
2. Hafta  Okuma stratejileri ve alan yazın taramada kullanımı
3. Hafta  Akademik bir yazı hangi bölümlerden oluşur? İyi bir akademik yazıda bulunması gereken özellikler nelerdir?
4. Hafta  APA formatı
5. Hafta  Giriş bölümünün içeriği-Giriş bölümünün yazımında yapılan yaygın hatalar
6. Hafta  Yöntem bölümünün içeriği-Yöntem bölümünün yazımında yapılan yaygın hatalar
7. Hafta  Araştırma bulguları nasıl raporlaştırılmalıdır? Bulguların yazımında yapılan yaygın hatalar
8. Hafta  Tartışma bölümünün içeriği-Tartışma bölümünün yazımında yapılan yaygın hatalar
9. Hafta  Kaynak gösterimi
10. Hafta  SSCI’ da taranan dergilerin makale inceleme ölçütleri- Hakem öneri ve eleştirilerinin incelenmesi
11. Hafta  Bir makalenin “Eğitim ve Bilim” dergisinin hakem değerlendirme formunda belirtilen ölçütlerine göre incelenmesi
12. Hafta  Gazi üniversitesine ait Tez ve Tez Önerisi Yazım Klavuzunun incelenmesi
13. Hafta  Proje Sunumları
14. Hafta  Proje Sunumları
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
70
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
3
4
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramları bilir ve uygular.X
2
Ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temellerini bilir.X
3
Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır.X
4
Amacı doğrultusunda psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir.X
5
Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar.X
6
Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçerek uygular.X
7
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
8
Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği uygulayarak sonuçları yorumlar.X
9
İşletmeler için amaca uygun personel seçme işlemleri için ölçme araçlarını tanır ve uygular.X
10
Bilgisayar, internet odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanır.X
11
Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.X
12
Okuliçi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.X
13
Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir.X
14
Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslar arası projelerde sorumluluk alır.X
15
Alana yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
16
Yabancı bir dili alanıyla ilgili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
17
Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bilimsel yayınlarla paylaşır.X
18
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
19
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.X
20
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ÖNEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)