GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Test Kuramları II/4800107
Dersin Adı: Test Kuramları II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Klasik ve modern ölçme teorisi uygulamalarında kullanılan örtük özellik modelleri hakkında derin bilgi sahibi olması
Güvenirlik ve geçerlilik kavramlarının üzerine inşa edildiği kuramsal ve yöntemsel varsayımların öneminin farkına varması
Madde ve kişi parametreleri kavramlarını anlaması, ilgili yazılımları kullanarak veya kendisi hazırlayarak hesaplaması. Bu becerilerini, ölçme problem
Kuramsal ve yöntemsel bilgilerini veri setlerini hazırlamada, gerekli varsayımların geçerliliğini test etmede, madde ve kişi parametrelerini hesaplama
Bilgi ve becerilerini uygulamaları sırasında karşılaşacağı durumlarda etiğe uygun bir şekilde kullanması.
Analizlerini ve bulgularını alanında kabul edilen standartlara uyarak meslektaşlarına aktarabilecek şekilde raporlaştırması.
Alandaki yeni bilimsel çalışmalar ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda analizlerini ve bulgularını tekrar gözden geçirmeye istekli olması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  IRT ye ilişkin temel kavramlar
2. Hafta  Farklı IRT modelleri (1PM,2PM,3PM,Binary,Polytomous Models) ve bu modellerin özellikleri
3. Hafta  Farklı IRT modelleri (1PM,2PM,3PM,Binary,Polytomous Models) ve bu modellerin özellikleri
4. Hafta  Yetenek ve madde parametlereinin kestirilmesi
5. Hafta  Modele veri uyumunu test etme
6. Hafta  Yeteneğin ölçeklenmesi
7. Hafta  Madde ve test bilgisi ve etki fonksiyonları
8. Hafta  Test geliştirme ve IRT
9. Hafta  Madde yanlılığının test edilmesi
10. Hafta  Madde yanlılığının test edilmesi
11. Hafta  Test puanlarının eşitlenmesi
12. Hafta   IRT-PRO/ BİLOG/ MULTILOG paket programlarını farklı problem durumlarına uygulama ve sonuçlarını yorumlama
13. Hafta  IRT-PRO/ BİLOG/ MULTILOG paket programlarını farklı problem durumlarına uygulama ve sonuçlarını yorumlama
14. Hafta  IRT-PRO/ BİLOG/ MULTILOG paket programlarını farklı problem durumlarına uygulama ve sonuçlarını yorumlama
15. Hafta  IRT-PRO/ BİLOG/ MULTILOG paket programlarını farklı problem durumlarına uygulama ve sonuçlarını yorumlama
16. Hafta  IRT-PRO/ BİLOG/ MULTILOG paket programlarını farklı problem durumlarına uygulama ve sonuçlarını yorumlama
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
5
6
30
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramları bilir ve uygular.X
2
Ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temellerini bilir.X
3
Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır.X
4
Amacı doğrultusunda psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir.X
5
Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar.X
6
Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçerek uygular.X
7
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
8
Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği uygulayarak sonuçları yorumlar.X
9
İşletmeler için amaca uygun personel seçme işlemleri için ölçme araçlarını tanır ve uygular.
10
Bilgisayar, internet odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanır.X
11
Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.X
12
Okuliçi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.X
13
Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir.X
14
Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslar arası projelerde sorumluluk alır.X
15
Alana yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
16
Yabancı bir dili alanıyla ilgili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
17
Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bilimsel yayınlarla paylaşır.X
18
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
19
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.X
20
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Nilüfer Kahraman)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/nkahraman)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nkahraman@gazi.edu.tr)