GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Personel Seçme ve Değerlendirme/4800104
Dersin Adı: Personel Seçme ve Değerlendirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İnsan kaynaklarında ölçeklerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken esasları bilir.
Günümüzde endüstri ortamlarında ve işletmelerde yaygın olarak kullanılan bilişsel ölçeklerin dayanağını oluşturan zeka kuramlarını bilir.
Günümüzde endüstri ortamlarında ve işletmelerde yaygın olarak kullanılan kişilik envanterlerinin dayanağını oluşturan kişilik kuramlarını bilir.
Günümüzde endüstri ortamlarında ve işletmelerde yaygın olarak kullanılan iş doyum ölçeklerinin dayanağını oluşturan motivasyon kuramlarını bilir.
Bireysel olarak uygulanan bir zeka ölçeğini “bireysel test uygulama ilkelerine/kurallarına uygun olarak” uygular.
Günümüzde endüstri ortamlarında ve işletmelerde yaygın olarak kullanılan performans değerlendirme ölçeklerinin dayanağını oluşturan kuramları bilir.
Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde geliştirilmiş bireysel zeka ölçeklerinin, kişilik envanterlerinin ve perf
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders Tanıtımı - İnsan Kaynakları Yönetimi
2. Hafta  İnsan Kaynaklarında Araştırma Yöntemleri: Veri Toplamak ve Analiz Etmek ve İnsan Kaynaklarında Ölçme
3. Hafta  Meta-Analiz Bireysel İş Performansının Değerlendirilmesi
4. Hafta  Bireysel İş Performansı Değerlendirmelerinin Kalitesini Ölçen Kriterler
5. Hafta  Güncel Performans Değerlendirme Araştırmaları ve Kültürlerarası Perspektif
6. Hafta  Personel Seçiminde Kullanılan Yordayıcılar: Yapı ve Yöntem
7. Hafta  Personel Seçiminde Kullanılan Yordayıcılar: Teknikler
8. Hafta  Bilişsel Yeteneğin Ölçülmesinde Yöntemsel Sorunlar
9. Hafta  Kişilik Teorisi, Yapısı ve Ölçülmesi
10. Hafta  Kişilik Değerlendirme Yöntemleri ve Sorunları
11. Hafta  Kişilik Değişkenlerinin İş İle İlgili Yordama Geçerlikleri
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
70
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
2
10
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
197
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramları bilir ve uygular.X
2
Ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temellerini bilir.X
3
Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır.X
4
Amacı doğrultusunda psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir.X
5
Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar.X
6
Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçerek uygular.X
7
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır.X
8
Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği uygulayarak sonuçları yorumlar.X
9
İşletmeler için amaca uygun personel seçme işlemleri için ölçme araçlarını tanır ve uygular.X
10
Bilgisayar, internet odaklı ölçme ve değerlendirme uygulamalarını tanır.X
11
Madde ve test istatistiklerini klasik test teorisi ve madde tepki kuramına göre elde ve geliştirilen yazılımlar ile hesaplar.X
12
Okuliçi uygulamalarda öğretim yöntemlerine göre uygulanacak ölçme ve değerlendirme uygulamalarını bilir.
13
Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir.X
14
Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslar arası projelerde sorumluluk alır.X
15
Alana yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
16
Yabancı bir dili alanıyla ilgili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
17
Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek bilimsel yayınlarla paylaşır.X
18
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve sistemleri içerisindeki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını eleştirel bakış açısı ile analiz eder.X
19
Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.X
20
Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Mehtap Çakan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehtapcakan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cakanmehtap@hotmail.com)