GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geleneksel El Sanatlarında Motif Ve Kompozisyon Özellikleri (Alan)/4730217
Dersin Adı: Geleneksel El Sanatlarında Motif Ve Kompozisyon Özellikleri (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hatice Tozun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  htozun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rumi motiflerinin çizim ve kompozisyon kuralları.
Kurallarına uygun geometrik motifleri çizebilme
Kurallarına uygun bitkisel motifleri çizebilme
Çeşitlerine göre desen örnekleri çizebilme
Organik ya da geometrik formlar içinde özgün kompozisyonlar oluşturabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rumi motiflerinin çizim ve kompozisyon kuralları.
2. Hafta  Rumi motiflerinin kullanım alanlarına uygun, organik ya da geometrik formlar içinde özgün kompozisyonlar hazırlanması.
3. Hafta  Geleneksel sanatlarımızda kullanılan organik ve geometrik motiflerinin çizim teknik ve kuralları.
4. Hafta  Eski eserler ve belgeler üzerinde yer alan örneklerden hareketle geometrik şekillerin (zencerek, münhani v.b.) kurallarına uygun çizimi
5. Hafta  Eski eserler ve belgeler üzerinde yer alan örneklerden hareketle geometrik şekillerin (zencerek, münhani v.b.) kurallarına uygun çizimi
6. Hafta  Eski eserler ve belgeler üzerinde yer alan örneklerden hareketle geometrik şekillerin (zencerek, münhani v.b.) kurallarına uygun çizimi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Eski eserler ve belgeler üzerinde yer alan örneklerden hareketle bitkisel motiflerin (hatai, penç, yaprak) kurallarına uygun çizimi.
9. Hafta  Eski eserler ve belgeler üzerinde yer alan örneklerden hareketle bitkisel motiflerin (hatai, penç, yaprak) kurallarına uygun çizimi.
10. Hafta  Eski eserler ve belgeler üzerinde yer alan örneklerden hareketle bitkisel motiflerin (hatai, penç, yaprak) kurallarına uygun çizimi.
11. Hafta  Organik ya da geometrik formlar içinde özgün kompozisyonlar oluşturulması
12. Hafta  Desen çizimine yardımcı unsurların çizimi.
13. Hafta  Kenar bezemelerinin çizimi.
14. Hafta  Çeşitlerine göre desen örneklerinin çizimi.
15. Hafta  Yarıyıl Sonu Sınavı
16. Hafta  Yarıyıl Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Birol, A. İ. ve Derman, Ç. (2001). Türk tezyini sanatlarında motifler. İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
7
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X