GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Tekstilde Bilimsel Yenilikler (Alan Eğitimi)/4730207
Dersin Adı: Tekstilde Bilimsel Yenilikler (Alan Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Halide Sarıoğlu ; Prof.Dr.H.Feriha Akpınarlı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/feriha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halide@gazi.edu.tr;feriha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tekstil alanında ( elyaf, iplik, dokuma, örme, dokusuz yüzey, terbiye, tasarım ) en son gelişmeler ve yenilikleri açıklayabilme
İlgili kaynakları tarayabilme
Kanun ve yönetmeliklere ilişkin değişiklikleri açıklayabilme
Yenilikleri takip edebilme
Makale inceleme ve değerlendirebilme
Proje hazırlayabilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tekstil alanında ( elyaf, iplik, dokuma, örme, dokusuz yüzey, terbiye, tasarım ) en son gelişmeler ve yeniliklere ilişkin kaynaklar ve tarama yöntemle
2. Hafta  Tekstil alanında ( elyaf, iplik, dokuma, örme, dokusuz yüzey, terbiye, tasarım ) en son gelişmeler ve yeniliklere ilişkin kaynaklar ve tarama yöntemle
3. Hafta  Proje konularının belirlenmesi,
4. Hafta  Makale sunumu ve tartışma.
5. Hafta  Makale sunumu ve tartışma.
6. Hafta  Makale sunumu ve tartışma.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (iplik).
9. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (dokuma).
10. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (örme).
11. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (dokusuz yüzey).
12. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (apre).
13. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (boya).
14. Hafta  Proje sunumu ve tartışma (tasarım).
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tekstille ilgili dergiler ve bildiri kıtapları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için geçerli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
6
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
5
35
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X