GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dokuma ve Örgü Eğitiminde Çağdaş Tasarımlar (Alan Eğitimi)/4730206
Dersin Adı: Dokuma ve Örgü Eğitiminde Çağdaş Tasarımlar (Alan Eğitimi)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.H.Feriha Akpınarlı;Yrd.Doç.Dr.H.Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/feriha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  feriha@gazi.edu.tr;ortaç@gazi.edu.tr;
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dokuma ve örgü eğitiminde tasarım kavramlarını kavrayabilme
Tasarım olgusu, gelişimi günümüzdeki durumunu açıklayabşlme
Dokuma- örgü eğitiminde karşılaşılan sorunları açıklayabilme
Dokuma ve örgü eğitiminde tasarım oluşturma yöntemlerini kavrayabilme
Dokuma- örgü tasarımı yapabilme
Tasarımları uygulayabilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dokuma ve örgü tasarımında temel kavramlar
2. Hafta  Mesleki eğitim, sanat, sanatçı, sanat eseri, sanat kurumları
3. Hafta  El sanatları, tasarım, tasarımcı, estetik kavramları
4. Hafta  Mesleki eğitim kapsamında el sanatları eğitiminin tanımı, niteliği, işlevi, özellikleri,
5. Hafta  Tasarım olgusu,, ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzdeki durumu
6. Hafta  Dokuma ve örgü eğitiminde tasarım sorunları
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Dokuma ve örgü eğitiminde tasarım sorunları
9. Hafta  Dokuma ve örgü tasarım ilkeler
10. Hafta  Dokuma-örgü tasarımları çizme
11. Hafta  Dokuma-örgü tasarımlar çizme
12. Hafta  Dokuma-örgü tasarımlar çizme
13. Hafta  Yapılan tasarımları uygulama
14. Hafta  Yapılan tasarımları uygulama
15. Hafta  Yapılan tasarımları uygulama
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gürer, Latife. (1990)Temel Tasarım, İst. Meller, Suzan- Elffers Joost(1991)Textile Designs, New York Repeat Patterns, (1993) London
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için geçerli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
9
5
45
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X