GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geleneksel Türk Nakışlarında İnceleme ve Değerlen. Yöntemleri (Alan)/4730204
Dersin Adı: Geleneksel Türk Nakışlarında İnceleme ve Değerlen. Yöntemleri (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel Türk Nakışlarının yüzyıllara göre desen ve kompozisyon özelliklerini inceleme
İplik ve dokuma özelliklerini inceleme.
Geleneksel Türk Nakışlarının yüzyıllara göre yorumunu ve değerlendirmesini yapma.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu dönemi Türk İşlemelerini incelemek.
2. Hafta  16. Yüzyıl İşlemelerinde gözlenen türler kullanılan gereçler,işlemelerde uygulanan teknikleri incelemek.
3. Hafta  16. Yüzyıl İşlemelerinde seçilen konular,renklendirme ve kompozisyonları incelemek
4. Hafta  17. Yüzyıl İşlemelerinde gözlenen türler kullanılan gereçler,işlemelerde uygulanan teknikleri incelemek.
5. Hafta  17. Yüzyıl İşlemelerinde seçilen konular,renklendirme ve kompozisyonları incelemek
6. Hafta  18. Yüzyıl İşlemelerinde gözlenen türler kullanılan gereçler,işlemelerde uygulanan teknikleri incelemek.
7. Hafta  18. Yüzyıl İşlemelerinde seçilen konular,renklendirme ve kompozisyonları incelemek
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  19. Yüzyıl İşlemelerinde gözlenen türler kullanılan gereçler,işlemelerde uygulanan teknikleri incelemek
10. Hafta  19. Yüzyıl İşlemelerinde seçilen konular,renklendirme ve kompozisyonları incelemek
11. Hafta  20. yüzyılın ilk çeyreği işlemelerinde gözlenen türler kullanılan gereçler,işlemelerde uygulanan teknikleri incelemek
12. Hafta  20. yüzyılın ilk çeyreği işlemelerinde seçilen konular,renklendirme ve kompozisyonları incelemek
13. Hafta  Yüzyıllara göre incelenen işlemeleri değerlendirmek.
14. Hafta  İşlemelerin korunması ile ilgili bilgi vermek
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BARIŞTA,H.Örcün,(1995) Türk İşleme Sanatı Tarihi G.Ü.Mesleki Yaygın Eğitim Fakültesi Yayın No:1 2. Baskı,Ankara BARIŞTA,H.Örcün,(1999). Osmanlı İmparatorluğu Dönemi Türk İşlemeleri,T.C.Kültür Bakanlığı Yayınları 2347, Türk Tarih Kurumu basımevi, Ankara SÜRÜR,Ayten.(1976)Türk İşleme Sanatı.İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
8
5
40
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X