GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Nakış Eğitiminde Planlama ve Organizasyon (Alan Eğt.)  /4730202
Dersin Adı: Nakış Eğitiminde Planlama ve Organizasyon (Alan Eğt.)  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
planlama ve organizasyon kavramını anlamak ve bu kavramı kullanarak nakış alanında planlama ve organizasyon uygulamaları yapmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nakış alanında genel tanımlamalar
2. Hafta  Nakışın genel durumu
3. Hafta  Stratejik planlama ve organizasyona genel giriş
4. Hafta  Stratejik planlamada görevleri ve vizyonu belirleme
5. Hafta  Stratejik planlamada önceliklerde hemfikir olma
6. Hafta  Stratejik planlamayı yazma
7. Hafta  Stratejik planlamayı tamamlama
8. Hafta  Stratejik planlamada gözlemleme ve değerlendirme
9. Hafta  Nakış işletmelerinde stratejik plan uygulamaları
10. Hafta  Nakış işletmelerinde stratejik plan uygulamaları
11. Hafta  Nakış işletmelerinde stratejik plan uygulamaları
12. Hafta  Nakış işletmelerinde stratejik plan uygulamaları
13. Hafta  Nakış işletmelerinde stratejik plan uygulamaları
14. Hafta  Nakış işletmelerinde stratejik plan uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Strategic Planning for Nonprofit Organizations, Second Edition by Michael Allison, et al (Paperback - July 11, 2003) 2. Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement, 3rd Edition by John M. Bryson (Hardcover - October 5, 2004) 3. High Impact Tools and Activities for Strategic Planning: Creative Techniques for Facilitating Your Organization's Planning Process Yazıcıoğlu, Y., S. Erdoğan, SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri ,Detay yayınları 91, Detay yayıncılık Adakale sokak No:14/1 Kızılay Ankara,ISBN 975- 8326-98-8 324 s,2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
6
8
48
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X