GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
20.Yüzyıl Nakışlarında Teknik ve Teknolojik Gelişmeler (Alan)/4730201
Dersin Adı: 20.Yüzyıl Nakışlarında Teknik ve Teknolojik Gelişmeler (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Yard. Doç. Nursel BAYKASOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -www.gazi.edu.tr/~nbaykas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -nbaykas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İşlemelerinin tarihsel gelişimini bilir.
Her dönemin işlemelerini teknik, desen, renk, kompozisyon ve estetik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Kültürel değerlerimize sahip çıkma bilincini kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşlemenin tanımı, kümelenmesi ve belli başlı teknikler
2. Hafta  Osmanlı dönemi işlemeleri
3. Hafta  15-18. yüzyıl işlemeleri
4. Hafta  19. yüzyıl işlemeleri
5. Hafta  20. yüzyıl işlemeleri
6. Hafta  20. yüzyılda kullanılan araç gereç özellikleri
7. Hafta  20. yüzyılda kullanılan desen özellikleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  20. yüzyılda kullanılan kompozisyon özellikleri
10. Hafta  Cumhuriyet Dönemi işlemeleri hakkında bilgi
11. Hafta  Cumhuriyet Dönemi işlemeleri hakkında bilgi
12. Hafta  20. yüzyılda kullanılan renk özellikleri ve kullanım alanları
13. Hafta  20. yüzyıl işlemeleri ve günümüz işlemelerinin karşılaştırılması
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Barışta, H. Örcün. Türk İşleme Sanatı Tarihi, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, Yayın No:1 2. Baskı. Ankara:1995 ---Cumhuriyet Dönemi Türk Halk İşlemeciliği Desen Ve Terim Terminolojisinden Örnekler. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Milli Folklor Araştırması Dairesi Yayınları 55. Maddi Kültür Dizisi 2. Ankara: 1995 ---Cumhuriyet Dönemi Türk Halk İşlemeciliği Desen Ve Terminolojisi nden Örnekler. T.C. Kültür Bakanlığı Yayını: 25/66 Ankara:2001 ---Osmanlı İmparatorluğu Dönemi Türk İşlemeleri. T.C. Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri Dizisi:253 Ankar:1999 Özcan, Fatma. Türk Nakışları Öğretim Yaprakları. Önder Matbaası. Ankara:1994.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
8
8
64
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X