GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Dünyada ve Türkiye’de Folklorik Başlık Süslemelerinin İncelen. (Alan)/4730118
Dersin Adı:  Dünyada ve Türkiye’de Folklorik Başlık Süslemelerinin İncelen. (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Lale ÖZDER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  laleoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel başlıkların hazırlanmasına ilişkin bilgileri kavrayabilme.
Başlık üretiminde kullanılan araç , gereç uygulama konusunda bilişsel, psikomotor, duyuşsal davranışlarda yeterlilik özelliklerini kavrayabilme.
Geleneksel giyim kuşam ve baş . Süslemeleri ile ilgili renk ve desen özelliklerini kavrayabilme
Geleneksel giyim kuşam ve baş süslemeleri formlarını günümüz malzemeleri ile turistik başlıklara dönüştürebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel Başlıklarla ilgili genel bilgiler,tarihi gelişiminin incelenmesi ile ilgili bilgileri kazandırmak.
2. Hafta  Bölgelere göre yöresel başların araştırılması ve uygulanacak başın tasarımının yapılması
3. Hafta  Başların uygulanacağı materyal ve süsleme objelerinin seçimi ve uygulanması,
4. Hafta  Kalıp hazırlama ve materyale uygulama,
5. Hafta  Başlıkların kalıptan çıkarılması,kenar temizlime işlemi,
6. Hafta  Başlıkların süslenmesinde kullanılacak kumaş,boncuk ,harç,gümüş objelerin hazırlanması
7. Hafta  Vize,
8. Hafta  Süs Objelerinin başlık üzerine tutturulması,
9. Hafta  Dönem Ödevi; Geleneksel Başlıklardan esinlenerek çağdaş formda başlık hazırlama,
10. Hafta  Yöresel başlık modelini günümüze uyarlama ve materyal seçimi,
11. Hafta  Başlığın uygulanması,
12. Hafta  Materyaller ile süslenmesi,
13. Hafta  Materyaller ile süslenmesi,
14. Hafta  Ödev Sunumu.
15. Hafta  Ödev Sunumu.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  N.M Beker- Neriman Sapmaz .Moda Teknolojisi.İstanbul Lale Özder.İç Anadolu Bölgesi Kadın Başlıkları. Ankara 1999 Moda Dergileri. Öğretim Üyesi Ders
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
14
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
6
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
7
4
28
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X