GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çok Katlı ve Kuvvetlendirilmiş Dokumalar (Alan)/4730112
Dersin Adı: Çok Katlı ve Kuvvetlendirilmiş Dokumalar (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.H.Feriha Akpınarlı;Yrd.Doç.Dr.H.Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/feriha
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   feriha@gazi.edu.tr;ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çok katlı dokuma oluşturma yöntemlerini kavrayabilme
Ekstra iplikli kumaş yapılarını açıklayabilme
Teknik çizimler yapabilme
Dokuma için gerekli plan ve hazırlıkları yapabilme
Çok katlı dokuma tasarımı yapabilme
Kuvvetlendirilmiş dokumalar tasarımı yapabilme
Gelişmeleri izleyebilme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çok katlı dokuma oluşturma yöntemleri
2. Hafta  Atkı ve çözgüden bağlantılı çok katlı dokuma üretim prensipleri ve karşılaştırmaları
3. Hafta  Ekstra iplikli, takviye iplikli kumaş yapıları, özellikleri ve teknik çizimleri
4. Hafta  Ekstra iplikli, takviye iplikli kumaş yapıları, özellikleri ve teknik çizimleri
5. Hafta  İki katlı veya daha çok katlı kumaş ve dairesel (torba/ hortum) kumaş yapıları
6. Hafta  Genel özellikleri, teknik çizimleri, üretim teknikleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Özel tezgahlarda oluşturulan karmaşık yapılar; jakarlı dokumalar
9. Hafta  Özel tezgahlarda oluşturulan karmaşık yapılar; jakarlı dokumalar
10. Hafta  Döner gücü sistemli dokumalar
11. Hafta  İlme yapılı kumaşlar, halı dokumacılığı
12. Hafta  Dar dokuma kumaş yapıları, özellikleri, teknik çizimleri ve üretim teknikleri
13. Hafta  Dokuma için gerekli plan ve hazırlıklar
14. Hafta  Planlanan dokumaların uygulaması
15. Hafta  Planlanan dokumaların uygulaması
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İMER, Zahide. (1989 )Dokuma Teknolojisi. Ankara: ŞEBER, Bahattin. (1995)Kumaş Yapı Bilgisi Çift Katlı Kumaş Örgüleri. İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için geçerli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
8
4
32
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X