GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Nakış Alanında Kalite-Kontrol (Alan Eğitimi)  /4730105
Dersin Adı:  Nakış Alanında Kalite-Kontrol (Alan Eğitimi)  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Feriha Akpınarlı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/feriha,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  feriha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kalite kontrol kavramını anlamak ve bu kavramı kullanarak nakış alanında kalite kontrol uygulamaları yapmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kalite kontrolun önemi, gelişimi,
2. Hafta  Kalite kontrol organizasyonu ve yöntemleri kalite kontrol çemberleri kalite maliyetleri
3. Hafta  Kalite ile ilgili kurum kuruluş ve yasaların incelenmesi
4. Hafta  Kalite Kontrolunda uygulanan istatistik konseptler
5. Hafta  Data presentasyonunda grafik metodlar ve kalite iyileştirilmesi
6. Hafta  Kontrol grafikleri yardımıyla istatistiksel proses kontrolu
7. Hafta  Değişkenler için kontrol grafikleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Özellikler için kontrol grafikleri
10. Hafta  İşlem yeterliliği analizi
11. Hafta  kalite kontrol ile ilgili yeniliklerin izlenmesi
12. Hafta  Nakış işletmelerinde kalite ve kontrol uygulamaları
13. Hafta  Nakış işletmelerinde kalite ve kontrol uygulamaları
14. Hafta  Nakış işletmelerinde kalite ve kontrol uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Quali ty Control, Seventh Edition -- by Dale H. Besterfield; Hardcover Fundamentals of Quality Control and Improvement (2nd Edition) -- by Amitava Mitra; Paperback Beyond Quality: New Standards of Total Performance That Can Change the Future of Corporate America -- by Jerry Bowles, Joshua Hammond; Paperback
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
6
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
6
42
 Materyal tasarlama, uygulama
6
5
30
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X