GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Türk Süsleme Sanatında Desen ve Kompozisyon (Alan Eğitimi)  /4730103
Dersin Adı:  Türk Süsleme Sanatında Desen ve Kompozisyon (Alan Eğitimi)  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Aysen SOYSALDI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bezeme sanatlarının ortaya çıkışı, kaynak ve kökenlerini açıklayabilme.
Motifleri ikonografik olarak çözümleyebilme
Hayvan figürleri ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisini açıklayabilme
Bitkisel formların anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisini açıklayabilme
Süsleme sanatlarında kullanılan motiflerle kompozisyon oluşturabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bezeme sanatlarının ortaya çıkışı, kaynak ve kökenleri.
2. Hafta  Motiflerin ikonografik olarak çözümlemesi.
3. Hafta  Hayvan figürleri ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi.
4. Hafta  Hayvan figürleri ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi.
5. Hafta  Bitkisel formların anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi.
6. Hafta  Bitkisel formların anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Geometrik şekillerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi.
9. Hafta  Geometrik şekillerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi.
10. Hafta  Süsleme sanatlarında kullanılan diğer motiflerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişki
11. Hafta  Süsleme sanatlarında kullanılan diğer motiflerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişki
12. Hafta  Kompozisyon çalışması
13. Hafta  Kompozisyon çalışması
14. Hafta  Kompozisyon çalışması
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Birol, A. İ. ve Derman, Ç. (2001). Türk tezyini sanatlarında motifler. İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
7
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X