GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Bilgisayar Destekli Nakış Tasarımı II (Alan)  /4730102
Dersin Adı:  Bilgisayar Destekli Nakış Tasarımı II (Alan)  
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayarlı nakış tasarımı programlarının genel özelliklerini açıklama,
bilgisayarlı nakışın gelişimini açıklama,
bilgisayarlı nakış yapmada kullanılan araç ve gereçlerin özelliklerini açıklama,
bilgisayarlı desen sisteminin gereksinimlerini açıklama,
bilgisayarlı desen sistemlerinin menülerini kullanma,
bilgisayarlı desen sistemindeki dikiş, sargı,çin iğnesi, kordone, suzeni, pul boncuk tekniklerini uygulama



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bilgisayar Destekli Nakış Tasarımı I Dersini almış olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgisayarlı nakış programlarının gelişimini açıklamak, bilgisayarlı nakış programlarının genel özelliklerini açıklamak, Bilgisayarlı nakış yapmada
2. Hafta  Bilgisayarlı desen sistemlerinin gereksinimlerini ve menülerini açıklamak,
3. Hafta  Bilgisayarlı desen sistemindeki teknikleri uygulamak için uygun bir desen hazırlamak
4. Hafta  Bilgisayarlı desen sisteminde kullanılan teknikleri uygulamak,
5. Hafta  dikiş tekniğini uygulamak,
6. Hafta  Dikiş tekniğini çeşitlerini uygulamak,
7. Hafta  Sarma tekniğini uygulamak (dallar-kollar),
8. Hafta  ARA SINAV,
9. Hafta  Sarma tekniğini uygulamak (çevre sarma),
10. Hafta  Çin iğnesi tekniğini uygulamak,
11. Hafta  Çin iğnesi çeşitlerini uygulamak,
12. Hafta  Kordone tekniğini uygulamak
13. Hafta  Suzeni tekniğini uygulamak
14. Hafta  Pul boncuk tekniğini uygulamak.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bilgisayarlı nakış programları kullanma kılavuzları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
10
6
60
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X