GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Nakışlar Üzerinde Yap. Kopya Bakım ve Onarım. İzle.Yön.ve Uyg.(Alan)/4730101
Dersin Adı:  Nakışlar Üzerinde Yap. Kopya Bakım ve Onarım. İzle.Yön.ve Uyg.(Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nakışları kopyalama, bakım ve onarımlarını yapma ile ilgili yöntemleri bilme ve uygulama.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların bakımını yapmak(konservasyon)
2. Hafta  Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların bakımını yapmak.
3. Hafta  Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların onarımını yapmak.(resterasyon)
4. Hafta  Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların onarımını yapmak.(resterasyon)
5. Hafta  Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların onarımını yapmak.(resterasyon)
6. Hafta  Müze ve özel koleksiyonlarda bulunan nakışların korunup, gelecek kuşaklara tanıtılmasında izlenecek yöntemleri belirlemek.
7. Hafta  Türk işlemeli (Maraş İşi ) giyisi kopyalamak.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Türk işlemeli (Maraş İşi ) giyisi kopyalamak.
10. Hafta  Türk işlemeli (Maraş İşi ) örtü kopyalamak.
11. Hafta  Kopyalanan ürün desenlerini güncelleştirmek.
12. Hafta  Kopyalanan ürün desenlerini güncelleştirmek.
13. Hafta  Türk işlemeli (Maraş İşi ) giyisi kopyalamak.
14. Hafta  Ödevlerin sunumu.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKAT, Altan ( 1990 ) Koruma Planlamasında İlk Aşama: Tespit ve Tescil, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı 14-16 Mart , Ankara. BATUR, Sabahattin, ( 1993 ) Çağdaş Müzeciliğin Sorunları, Müzeler için Duş Bilançosu ,Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti.,İstanbul. KANADOĞLU, Sabih, (2003) Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Sanayi ve Ticaret A. Ş. 2. Baskı ,Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
5
10
50
 Rapor hazırlama
5
8
40
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X