GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dekoratif Sanatlarda Proje Hazırlama/4730125
Dersin Adı: Dekoratif Sanatlarda Proje Hazırlama
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~omelda
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Proje hazırlama ve yürütebilme, tanımlanmış bir kapsama uygun amaç ve hedefler doğrultusunda özgün bir planı başlatma, yürütme, kontrol etme ve sonuçl








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Projenin tanımı ve çeşitleri Proje çeşitleri(AB destekli projeler, Tubitak projeleri, Üniversite Araştırma projeleri, Milli Eğitim Bakanlığı koordin
2. Hafta  Proje hazırlamada dikkat edilecek hususlar Konu seçimi
3. Hafta  Konunun incelenip araştırılması
4. Hafta  Zaman çizelgesi hazırlama ve planlama
5. Hafta  Amaç ve yöntemin belirlenmesi
6. Hafta  Araştırmanın yapılması, verilerin toplanması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Araştırmanın yapılması, verilerin toplanması
9. Hafta  Sonuçların incelenip, tartışılması
10. Hafta  Sonuçların incelenip, tartışılması
11. Hafta  Proje raporunun yazılması (Konu başlığı, içerik listesi, giriş, veriler, tartışma, sonuç kaynakça)
12. Hafta  Proje raporunun yazılması (Konu başlığı, içerik listesi, giriş, veriler, tartışma, sonuç kaynakça)
13. Hafta  Proje raporunun yazılması (Konu başlığı, içerik listesi, giriş, veriler, tartışma, sonuç kaynakça)
14. Hafta  Proje sunumu
15. Hafta  Proje sunumu
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Arseven, A. 2001. Alan Araştırma Yöntemi. Gündüz Eğitim Yayınevi: Ankara. • Arseven, A. 2004. Anket Hazırlama. Gündüz Eğitim Yayınevi: Ankara. • Aziz, A. 2008. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Nobel Yayınevi: Ankara. • Çağıltay, F., M. Timur.Proje Hazırlama Tekniği. Nobel Yayınevi: Ankara. • E. Doğan, N. Ateşoğlu. 2010. Avrupa Birliği Hibeleri İçin Adım Adım Proje Hazırlama. Eflatun Yayınevi: Ankara. • Giray, A.1993. Proje Hazırlama ve Değerlendirme Yöntemleri. Gazi Büro Kitapevi: Ankara. • Karasar, N. 2009. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Nobel Yayınevi: Ankara. • Karasar, N. 2009. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınevi: Ankara. • Özdamar, K. 2003. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Kaan Kitapevi: Eskişehir • Timur, M., Çağıltay, F. 2007. Proje Hazırlama Tekniği. Nobel Yayınevi: Ankara. • Türkbal, A. 2003. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri. Aktif Yayınevi i:İstanbu
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
5
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X