GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geleneksel Türk Sanatlarının Kültür Etkileşimleri/4730220
Dersin Adı: Geleneksel Türk Sanatlarının Kültür Etkileşimleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Aysen SOYSALDI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel Türk Sanatlarının tarihsel süreç içinde çevre kültürler ve eski süregelen gelenekleri çerçevesinde sanat eserlerinin oluşumunda etkile








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel Türk Sanatlarının Genel Özellikleri
2. Hafta  İslamiyet Öncesi Geleneksel Türk Sanatlarının Çevre kültürlerle etkileşimi
3. Hafta  İslamiyet Sonrası Geleneksel Türk Sanatları (Anadolu’ya kadar)
4. Hafta  Türklerin İslam Sanatlarına Katkıları
5. Hafta  Anadolu Selçuklu Dönemi Geleneksel Türk Sanatları
6. Hafta  Eski Anadolu Uygarlıkları ve Bizans Etkileşimi
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Moğol İstilasının Geleneksel Türk Sanatlarına etkileri
9. Hafta  Beylikler ve Erken Osmanlı Dönemi Geleneksel Türk Sanatları
10. Hafta  XV. Yüzyıl ve Klasik Osmanlı Dönemi Geleneksel Türk Sanatları
11. Hafta  XVII. Yüzyıl ve Klasik Osmanlı Dönemi Geleneksel Türk Sanatları
12. Hafta  XVIII. Yüzyıl ve Geç Osmanlı Dönemi Geleneksel Türk Sanatları
13. Hafta  Batılılaşma ile Geleneksel Türk Sanatlarındaki Değişmeler
14. Hafta  Batılılaşma ile Geleneksel Türk Sanatlarındaki Değişmeler
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  SÖZEN Metin 1998 Geleneksel Türk El Sanatları MOİSSEY Kagan, Estetik ve Sanat , Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul 1982 TANSUĞ, Sezer 1993 Türk San
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
7
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
7
35
 Sunu hazırlama
5
7
35
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1- El Sanatları alanında tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgileri kullanabilme ve değerlendirebilme,X
2
2- Alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme,X
3
3- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilme,X
4
4- El Sanatları uygulamalarında gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanarak özgün çalışmalar üretebilme,X
5
5- İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme ve değerlendirebilme,X
6
6- Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri özgün ifadelere dönüştürebilme,X
7
7- Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik ve özgün el sanatları tasarım elemanları oluşturabilme,X
8
8-El sanatları alanında özgün projeler yapabilme ve yürütebilme ve verilen süre içerisinde projeleri başarı ile tamamlayabilme,X
9
9- El Sanatları alanında yaşamboyu gelişim sürecini planlayabilme,X
10
10- El Sanatları alanına ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği bilgi birikimini hukuk kuralları çerçevesinde toplumsal, bilimsel, etik ve kültürel değerlere, kişilik haklarına ve çevreye duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilme.X