GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yabancılara Türkçe Öğretimi/4710226
Dersin Adı: Yabancılara Türkçe Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet KARA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mehkara
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehkara@gazi.edu.tr/fmkr48@yahoo.com.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkeleri bilir.
Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeleri bilir.
Yabancı Dil Öğretim Yöntem ve Tekniklerini bilir.
Dil Öğretim, Yöntem ve Tekniklerini Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Kullanma becerisini kazanır.
Materyal Hazırlamayı ve Ölçütlemeyi bilir.
Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Temelli Yabancı Dil Öğretimini bilir.
Seviye Tespit Sınavının Hazırlanışını ve Uygulanışını bilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yabancılara Türkçe Öğretiminin Tarihî Seyri ve Bugünkü Durumu
2. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkeler
3. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkeler
4. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeler
5. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeler
6. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem ve Teknikler
7. Hafta  Dil Öğretim, Yöntem ve Tekniklerini Türkçenin Yabancı Dil olarak Öğretiminde Kullanma
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Materyal Hazırlama ve Ölçütleri
10. Hafta  Materyal Hazırlama ve Ölçütleri
11. Hafta  Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Temelli Yabancı Dil Öğretimi
12. Hafta  Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Temelli Yabancı Dil Öğretimi
13. Hafta  Seviye Tespit Sınavının Hazırlanışı ve Uygulanışı
14. Hafta  Öğrencilerin metin işlemeleri ve sınıfta sunumları
15. Hafta  Öğrencilerin metin işlemeleri ve sınıfta sunumları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Council of Europe. 2001. "Common european framework of reference for languages". Cambridge UP: Cambridge. Council of Europe. 2005. The European Language Portfolio: Introduction. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/introduction.html Council of Europe. 2007. European Language Portfolio: Procedures for validation. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/validation.html European Commission. 1997. "Multilingual Comprehension in Europe". Proceedings of the Brussels Seminar, 10-11 Mart 1997. Glover, P., I. H. Mirici, M. Aksu. 2005. "Preparing for the European Language Portfolio: Internet connections "Ocak 2005, 6(1), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Mirici, İ.Hakkı. 2006. "Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Ülkemizde Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi: Yenilikler, Öneriler". İlköğretmen. Eylül 2006, Sayı 1, Ankara: Kök Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
7
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
9
27
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X