GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı/4710206
Dersin Adı: Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fahri TEMİZYÜREK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/fahri/index.html
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fahri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hedef kitlenin yaşına göre olan beden, zihin ve dil gelişim aşamalarını bilir; hedef kitleye göre uygun olan yayınları belirler.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çocuğun tanımı
2. Hafta  Çocuğun beden, zihin, dil gelişimi ve özellikleri
3. Hafta  Çocuğun beden, zihin, dil gelişimi ve özellikleri
4. Hafta  Çocuğun ilgi ve ihtiyaçları
5. Hafta  Çocuk yayınları ve bu yayınlarda bulunması gereken temel özellikler
6. Hafta  Çocuk yayınları ve bu yayınlarda bulunması gereken temel özellikler
7. Hafta  Yaş grubuna göre çocuk yayınları
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta  Yaş grubuna göre çocuk yayınları
10. Hafta  Çocuklarda edebî bilgi ve ihtiyacın gelişmesi için yapılması gerekenler
11. Hafta  Türk çocuk edebiyatı ve özellikleri
12. Hafta  Türk çocuk edebiyatı ve özellikleri
13. Hafta  Gelişmiş ülkelerde çocuk edebiyatı ve özellikleri
14. Hafta  Gelişmiş ülkelerde çocuk edebiyatı ve özellikleri
15. Hafta  Gelişmiş ülkelerde çocuk edebiyatı ve özellikleri
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alemdar Yalçın ve Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, Ankara, 2004. Havise Çakmak Güleç ve Hulusi Geçgel, Çocuk Edebiyatı, KÖK Yayınları, 2005. Kemal Demiray, Türkçe Çocuk Edebiyatı, İstanbul, 1964. Ferhan Oğuzkan, Çocuk Edebiyatı, Ankara, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X