GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Tiyatro ve Dil Becerileri/4710008
Dersin Adı: Tiyatro ve Dil Becerileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gıyasettin AYTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/giyaytas/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  giyaytas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçedeki dil becerilerinin bireye kazandırılmasında tiyatronun kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
Ses, gramer ve kelime gibi temel dil unsurlarının ve duyduğunu anlama konuşma, okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmasında tiyatro ve dramadan en







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Tiyatro kavramının doğuşu ve gelişimi
2. Hafta   Sahneleme kavramları ve sahneleme teknikleri
3. Hafta   Dünya tiyatrosunda başlıca akımlar
4. Hafta   Geleneksel Türk tiyatrosu (Karagöz, orta oyunu)
5. Hafta   Tiyatro metnini inceleme ve eleştirme yöntemleri
6. Hafta  Dil becerilerinin kazandırılmasında kullanılabilecek yöntemler: Tiyatro ve drama
7. Hafta  Ana dil ediniminde tiyatrodan yararlanma yöntemleri
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   İkinci dil ediniminde tiyatrodan yararlanma yöntemleri
10. Hafta   Tiyatro ve dinleme becerisi
11. Hafta   Tiyatro ve karşılıklı konuşma becerisi
12. Hafta   Tiyatro ve hitap becerisi
13. Hafta   Tiyatro ve yazma becerisi
14. Hafta   Tiyatro ve okuma becerisi
15. Hafta   Gelişim özellikleri ve drama yöntemi
16. Hafta   Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   AYTAŞ, Gıyasettin, Tiyatro ve Canlandırma (Prof. Dr. Alemdar Yalçın'la Birlikte). (2002). Akçağ Yayınları, Ankara. AYTAŞ, Gıyasettin. (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama, Akçağ Yayınları, Ankara. AYTAŞ, Gıyasettin.(2001), “Çocuk Açısından Oyunun Önemi”, Gazi Ün. Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 9, S. 1. CARLSON, Martin, Speaking in Tongues: Languages at Play in the Theatre, University of Michigan Press, 2006. 18. Esen Çamurdan, Çağdaş Tiyatro ve Dramaturgi, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul, 1996 Aziz Çalışlar, 20. yy.da Tiyatro, Mitos boyut Yayınları, İstanbul, 1993 Fehmi Efe, Drama Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, I. Baskı, İstanbul, Haziran, 1993 GEORGE, Mary. (1970). Language Arts: An Ideabook. Chandler Pub. Co. Maggie Jones, (Çev: Ayda Çayır), Çocuk ve Oyun, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2005 KARNAL, Kemal Hasan. (1989). Türkiye’de Çocuk Tiyatrosu, Marmara Ün. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olabilmeX
2
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmeX
3
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olabilmeX
4
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olabilmeX
5
Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olabilmeX
6
Dili doğru bir şekilde kullanır ve dilin doğru bir şekilde kullanılmasını tavsiye eder.X
7
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olabilmeX
8
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olabilmeX
9
Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler.X
10
Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilir.X